Is er een simpele manier bekend om te controleren of je niet exact dezelfde informatie in db rij wilt zetten die er al in staat.

Mvg,

Erik
Ja,

Veld die niet dubbel mag voor komen uniek maken

Dan inserten en error afvangen :)
Of de moeilijke manier en mysql_num_rows gebruiken =P
zo doe ik het ook altijd...
UNIQUE maken is de enige juiste manier. De database moet er zelf voor zorgen dat er geen dubbelen (lees: mogelijk corrupte) data in de database wordt gezet.
PurpleMadness waarom zou je het willen. Het is trager het vraagt een query extra enz..

SELECT * FROM tabel WHERE email = '[email protected]';

en dan mysql_query enz...
en daarna de insert

of meteen de inseert en dan de error goed afvangen...
ik bedoel dan met een gastenboek bijvoorbeeld.

titel, bericht, poster, email....
als iemand dubbel op de submit knop druk o.i.d.

hoe controleer je dat dan?
elk veld unique maken heeft dan weinig zin,

2x dezelfde titel komt vaker voor toch.

Mvg,

Erik
De combinatie van kolommen is ook unique te maken. 2x exact hetzelfde bericht door dezelfde persoon op dezelfde datum, is dan niet mogelijk.
Eris schreef op 17.06.2006 19:21
PurpleMadness waarom zou je het willen. Het is trager het vraagt een query extra enz..

Ja, maar voor de mensen die niet weten hoe ze de andere manier moeten doen enz. ;)
en zo 'trager' is het niet hoor, het is minder dan 1/10 van een seconde verschil, wat doen mensen hier daar toch moeilijk over.. =/
@Erik

Ik had hier dan weer niet bij nagedacht.. inderdaad kan je de velden voor de foutmelding, want daar gaat het hier over, als combinatie uniek maken.
Dan moet je alleen niet in je functie ook weer gaan verwijzen, zodat die foutmelding ook in je database komt :P
bij enorm veel data wordt dit verschil groter en merk je dit wel...

Reageren