Ik ben hard opzoek naar een PHP-script maar kan het nergens vinden, een van jullie een suggestie?
1. Het script moet de directory waarin ie instaat uitlezen.
2. Bepaalde bestanden in een map, alleen wanneer ze aanwezig zijn, moeten worden weergegeven als link. Het is niet de bedoeling dat de bestandsnaam (bijv. auto.htm) wordt weergegeven, maar een vooraf ingevoerde beschijving (bijv. De homepage van autowereld). Oftewel, ALS het bestand auto.htm aanwezig is, geef DAN de link "De homepage van autowereld" weer, als het document niet aanwezig is in deze map; geef de link dan niet weer.
Weet iemand of hier een scriptje van is? Ik kan namelijk tal van scriptjes vinden die een map uitlezen en de bestandsnaam weergeven. Maar ik wil dus niet dat alle bestanden worden weergegeven en niet zozeer de bestandsnaam moet linkable zijn, maar een voorgeprogrameerde omschrijving.
if(@$dir = opendir($map))
{
while (false !== ($file = readdir($dir)))
{
//Standaard krijgen we een . en een .. te zien, die willen we niet hebben.
if ($file != "." && $file != "..")
{
//Als $file een bestand is is...
if(is_file($map.$file))
{
if($file == 'auto.html')
{
echo <a href="auto.html">De homepage van autowereld</a>
}
}
}
}
closedir($dir);
}else{
echo 'Sorry, deze directory kan ik niet openen!';
}
?>
Dit is dan een hele simpele vergelijking, in het echt zou je er dan een switch of nog beter een array neerzetten.
Mag ik mijn vraagje nog even onder de aandacht brengen?
Bovenstaand script geeft een leeg scherm, terwijl het bestand auto.html wel in de map staat.
Ik ben al wat dagen aan het proberen en zoeken, het lukt me gewoon niet :S
Beter laat dan nooit...
Er zitten twee kleine "maar's" in:
1)Als je dit script wil gebruiken om alle bestanden te laten zien voeg dan toe vóór "//Als $file een bestand is is..." het volgende:
echo $file."<br>\n";
2)Als je wil dat de link zichtbaar wordt als het gezochte bestand zich inderdaad in de map bevindt,
Verwijder dan het volgende:
//Als $file een bestand is is...
if(is_file($map.$file))
{
En natuurlijk de sluit-accolade.
Als je alleen deze link van optie 2 wilt, verwijder dan optie 1, maar dat lijkt me duidelijk :-)