Hoi, ik ben voor mijn werk bezig met het maken van een website waarop mensen mp3 bestanden kunnen uploaden (ook meerdere mp3's tegelijk).
Ik ben bezig met het maken van een script om deze uploads te laten werken, dus indien iemand hierbij kan helpen heel graag
Wij werken met een Linux MySQL server...
Kortom: kun jij me helpen met het maken van een pagina waarop:
- Een 'browse' knop komt waardoor na erop te klikken een browse scherm verschijnt waarop je meerdere bestanden tegelijk kunt selecteren.
- Een listbox waar de gekozen mp3-tjes in komen te staan.
- Een upload knop
- Een script wat de files ook daadwerkelijk uploadt naar een map op onze server (ftp???)
- Progressbar ('t kan nogal lang duren voordat je meerdere mp3's geupload hebt)
Er zijn hier wel een aantal goede uploadscripts te vinden, die je aan kan passen.. dan zou je even in de script library moeten kijken.
We maken in principe geen scripts omdat iemand dat vraagt, omdat er vaak gewoon geen tijd voor is.. Velen van hier hebben een vaste baan, of zijn student in het dagelijks leven.. De bedoeling van het forum is dat je geholpen wordt, niet dat er een kant en klaar script voor je wordt "gebakken" wanneer je dat vraagt.
Ik ben ook wel benieuwd wat voor site het wordt, want het Uploaden van muziek, waardoor het vervolgens weer aangeboden kan worden, is ILLEGAAL.
Wodrt dit niet iets te illegaal? Waar haalt een gemiddelde bezoeker een mp3 vandaan? Maken kan een gemiddeld gebruikertje niet, downloaden (van een illegale site) wel... Maarja...
Downloaden is niet illegaal, uploaden, waabij het vervolgens wordt aangeboden, of het aanbieden zelf, (tenzij met een overeenkomst met artiest/ producer) is wel illegaal.
Over auteursrechtelijke bescherming hoeven we ons geen zorgen te maken, daar hebben we een machtiging voor gekregen, dus wij mogen (net als youtube.com bijvoorbeeld) de uploader zelf verantwoordelijk houden.
Maar goed, ik ben nog niet begonnen met een opstart omdat ik niet weet waar ik moet beginnen :S Ik weet dat de beginpagina in html moet, en de uploadpagina zelf in php, maarja, ik zuig in php... dus als iemand heel aardig wil zijn en voor mij een soort simpele tutorial kan maken, dan zou dat heeeeeel relaxed zijn ;)
Dus... korte samenvatting... jij hebt een opdracht aangenomen om iets te maken maar je hebt zelf niet de kennis om dat te doen? Ik vind het leuk om mensen te helpen, maar niet als er achter mijn rug om aan word verdient.
Ik ben wel al zover gekomen om via POST method naar een bestand te bladeren en dan via een submit knop te posten, maar dat is allemaal wel heel leuk en aardig, maar waar komt mn file dan terecht? moet ik wel post gebruiken voor mp3? of is daar een ander command voor?
Het visuele gedeelte gaat prima, maar het daadwerkelijke verzenden en ontvangen op de server lukt me niet :(