Ik zoek een script waarbij 1 wachtwoord word gebruikt, geen username en je de functie moet hebben om het wachtwoord te laten ondhouden zodat je het de volgende keer niet opnieuw hoeft in te typen.

Zeer simpel maar dat laatste krijg ik nergenst gevonden!!
je kunt je wachtwoord laten opslaan in een cookie
edit: maar dat is niet veilig trouwens
Op je inlogpagina maak je een formulier met een passwordveld en een inlog button.

Op pagina's die je wilt beveiligen include je zit:
<?php
session_start ();
function check_password ($password) {
$jewachtwoord = md5 ('vulhierjewachtwoordin');
return ($password == $jewachtwoord);
}

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
$_SESSION['password'] = md5 ($_POST['password']);
}

if (!isset ($_SESSION['password']) || !check_password ($_SESSION['password'])) {
header ('Location: http://www.jouwsite.nl/login.php';);
exit ();
}
?>

Code niet getest.
Jah oke maar ik wil een goede manier hebben om dus het wachtwoord te laten ondhouden, en het liefst niet met cookies, ik heb hier geen ervaring me dus kan iemand misschien een script posten?

Het doe is om hiermee een agenda van onze vrienden groep te beveiligen tegen spamers/andere mensen!!
Hoi schreef op 20.06.2006 22:18
Jah oke maar ik wil een goede manier hebben om dus het wachtwoord te laten ondhouden, en het liefst niet met cookies, ik heb hier geen ervaring me dus kan iemand misschien een script posten?

Zie je mijn vorige post? Da's een script!
Onthouden gaat met sessies.
oke morgen eens uitprobeeren
simpel toch?
je kunt toch in een mysql database een tabelletje aanmaken wat bij een ip het wachtwoord onthouden als true ziet, dus als je vanaf dat ip komt, dan moet ie iets doen, want dan leest hij uit de database in dat dat ip er voor gekozen heeft dat het wachtwoord moet worden onthouden. je kunt dit trouwens niet alleen met ip doen, maar ook met host...
hij vraagt om een simpel scriptje ;-)

Dan ga je meestal niet voor 1 wachtwoord zonder username een tabel aanmaken :-p
mm... ik heb net het script van Jan Koehoorn getest, maar ik denk dat ik iets verkeerd doe bij de pagina, login.php, dit is het script op login.php,

<form>
<input type="password">
<input type="submit">
</form>

ik moet volgensmij nog iets bij de submit button zetten..

<form method="post" action="jouwpagina.php">
<input type="password" name="password">
<input type="submit">
</form>
*wat hier staat /stond is niet meer van toepassing, hier stond een script met edits, maar hieronder staat het goede werkende script, dit bericht kan dus worden verwijderd*

Reageren