Ik heb ergens een script gevonden met alles der op en deran voor een voetbalsite. Ik heb een voetbalsite en vond dit dus super. Alleen heb ik nog maar enkele keren met PHP gewerkt en ben er nog niet in thuis. Ik hoop dat er mensen zijn die me wel kunnen helpen, want ik krijg dit niet voor elkaar. Ik heb ook andere scripts geprobeert en daar deed de helft het ook niet van.

Het gaat hierom:
http://www.scb-hooligans.nl/phpfootball

Ik moet:
1- Copy the PHPFootball dir from the zip file under the webserver root directory
2- Open thie script install.php from your PHPFootball instalation with your browser
3- Use install.php to create the main administrator account , to configure and setup PHPFootball.
4- Delete install.php from your server.
5- Open the dir where you installed PHPFootball in your browser and login with the admin account you created.

De eerste 2 heb ik gedaan, maar die 3de snap ik niet. Nja ik snap het wel ma niet hoe je het voor elkaar krijgt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast erg veel bedankt voor jullie tijd!!!!
als je 2 gedaan hebt dus install.php geopend, vul je alles in. Daarbij maak je een admin account, dus iemand die het beheert.
4. als je 3 gedaan hebt, verwijder je het bestand, want anders kunnen mensen wanneer ze dat bestand openen een admijn account aanmaken.
5. dan naar de dir gaan dus http://www.scb-hooligans.nl/phpfootball/ en dan kan jeinloggne met de gegevens die je in install.php hebt aangemaakt.

En dit heeft overigens niks met php te maken maar lezen en Engelse taal een beetje beheersen.
Ow sorry had de 2de optie niet goed gelezen. Maar ik kan install.php niet openen in een venster. Dan krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: chmod(): Operation not permitted in /home/scbhooli/public_html/phpfootball/includes/inc.functions.php on line 52
Your server does not allow automatic file chmoding
You have to manually chmod 666 includes/inc.config.php/make it writable

Terwijl ik ze allemaal via SmartFTP op 666 gezet heb. Enig idee?
zet ze eens op 777 allemaal, dus alle mappen.
en dan hopen dat hij gehacked word?
777 is meestal niet zo slim
doe dan iets zoals 755... of 777, en na de installatie weer terug zetten naar 755... maar 777 is echt veel te onveilig.

Juzt my 2 cents
kheb ze nu op 755 gezet ma ik kan der nog niets mee doen met install.php
http://www.scb-hooligans.nl/phpfootball/install.php

Warning: chmod(): Operation not permitted in /home/scbhooli/public_html/phpfootball/includes/inc.functions.php on line 52
khoop echt dat dit gaat werken dan kan ik je voete wel kusse:P
Henk schreef op 21.06.2006 16:21
kheb ze nu op 755 gezet ma ik kan der nog niets mee doen met install.php
http://www.scb-hooligans.nl/phpfootball/install.php

Er staat gewoon letterlijk welke chmod je moet gebruiken...
Ja ik heb de goede bij ze allemaal gedaan maar der gebeurd niets.
Nu krijg ik deze fout:

Forbidden
You don't have permission to access /phpfootball/install.php on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.36 Server at www.scb-hooligans.nl Port 80
666 betekent dat de aanmaker en de groep het bestand mag misbruiken. Maar wat nu als de upload-gebruiker en de apache-gebruiker niet in dezelfde groep zitten? Dan is dus chmod 777 nodig. En dat hack-probleem valt ook allemaal wel mee, dat is alleen potentieel waneer iemand al in het filesystem van je webserver zit, dus waneer je al een beveiligingsgat hebt.
en wat moet ik nu precies doen? of hebben jullie ook geen idee?

Reageren