Weet ik veel in welk forum ik het moet zette,, dus mods: ''correct me if i'm wrong''...
Ik ben op zoek naar een te downloaden documentatie van AJAX en van PHP Ming.. een te downloade versie, die alles beschrijft. Net als de handleiding die je zo van PHP.net kan afplukken, die over php gaat, maar dan over ajax en phpMING...
Weet iemand waar ik het vandaan moet toveren? ( ik heb al gegoogled ( of hoe je dat dan ook schrijft ) maar geen resultaten gevonden )
Dan moet je zoeken naar een volledige documentatie van Javascript. Maar aangezien Javascript niet door 1 bedrijf/organisatie wordt ontwikkeld, is die er niet ben ik bang.
Dan moet je zoeken naar een volledige documentatie van Javascript. Maar aangezien Javascript niet door 1 bedrijf/organisatie wordt ontwikkeld, is die er niet ben ik bang.
Er is dus echt geen documentatie over AJAX? of gewoon een gedeeltelijke documentatie. Net als dat er op www.handleidinghtml.nl ook gewoon een html handleiding is.??
Kijk eens op eDevils's weblog. Hier wordt een korte uitleg gegeven en een verwijzing naar de benodigde libraries. Deze libraries worden overigens veel meer gebruikt in AJAX-toepassingen. Google daar eens op, dan zul je nog veel meer relevante artikelen kunnen vinden.
Ajax is een combinatie van technieken, het is geen object, functie of wat ook. Het makkelijkst (vind ik) is om gebruik te maken van een framework welke een API bevat om via ajax bepaalde zaken op te lossen, zelf werk ik het liefst met Prototype: