hallo
ik heb in mijn database een time date tabel of zo iets in ieder geval een rij waar de datum en de tijd word opgeslagen
ik zet de datum en de tijd in de database met de functie now
maar hoe kan ik nou bij het er uithalen of na het er uithalen tot op de seconden uitreken hoelang het gelden was dus in plaats van bijvoorbeeld 1 menut 60 seconden en 1 uur 3600 seconden hoe moet ik dat doen ?
groetjes en al vast bedankt
robert
Ik heb ook dyslectie, dan is het juist zo dat punten, komma's en alinea's de leesbaarheid verhogen.

En het engels van die pagina die Frank gaf, is erg basic, vooral veel voorbeelden etc.

Maar misschien heb je hier iets aan:
TIME_TO_SEC()
frank
ik snap gewoon niet wat ik met dat second moet doen iets voor zetten ergens tussen zetten ? ik weet het echt niet
Ik heb het opgegeven hoor. Je hebt nog niet 1 keer laten zien dat je er zelf mee bezig bent. Ik krijg sterk de indruk dat je verwacht om een kant en klaar antwoord te krijgen. En daarvoor hoef je niet bij mij aan te kloppen.

Ga je eens verdiepen in de handleiding, hoofdstuk 12.5, en ga eens wat proberen. In het ergste geval gaat het fout en leer je hoe het niet moet. Er bestaat ook een kans dat je dingen leert die je nu nog niet nodig hebt, maar dat komt later wel van pas. Je bent toch niet bang om te leren? Of wel soms?

Maar voorlopig mag je het dus lekker zelf uitzoeken, ik heb nog geen letter code of sql van je gezien.
Bienze, een dikke veer voor je antwoord, FANTASTISCH!!! :D

Daarnaast, Robert, zijn er genoeg antwoorden gegeven, heb je überhaubt wel gezocht? Denk het niet...

Reageren