Heey allemaal!

Ik zoek iets om in een MYSQL database, om de minuut een waarde bij een veld te schrijven. Het gaat hier om elk veld. Zegmaar, iedere speler heeft metaal en een metaalmijn aantal. Hij krijgt per minuut 2*metaamijn aan metaal erbij. Weet iemand hier iets voor?
:-( Ik heb haast snap je? :-(
<?php
$query = "UPDATE accounts SET veldnaam=NOW() where id=".$accountid;
mysql_query($query) or die (mysql_error());
?>

en veldnaam moet je dan uiteraard veranderen in de naam van het veld, en het type van het veld moet datetime zijn.
Bendankt, maarre stefan.. Alles wat ik nu zoek is iets om die tijd uit te rekenen... dus $tijdverstreken=$tijduitdedatabse-$deservertijd zegmaar...
Heyz gasten.. de functie NOW() werkt client side... Dus als de speler zijn eigen PC klokje ff een jaartje opschuift, krijgt hij er grondstoffen bij zoveel als een jaar! Ik zoek iets met de servertijd ofzo...
Nee server sited...
Nee ik heb het net zelf uitgeprobeerd! Offe.. oh :D ik gebruik hem natuurlijk op localhost :S sorry
Rob schreef op 25.06.2006 16:45
:-( Ik heb haast snap je? :-(
Je kunt ook hulp inhuren... Hier komen vrijwilligers die voor hun lol iemand zoals jij helpen. Je hoeft hier dus niet te komen huilen dat je niet snel genoeg wordt geholpen, dat doe je maar wanneer je iemand per uur betaald.

Voor € 50,- per uur schrijf ik wel een script voor je, geen enkel probleem.

Moraal van het verhaal: Ga niet binnen 1 à 2 dagen lopen bumpen.
Ja sorry.. Dat spijt me inderdaad.. Maar:

Dat met die functie NOW() in de query werkt goed. Zowel het erinschrijven of eruithalen. Alleen alles wat ik nu zoek, is iets om het verschil van de tijd NU en de tijd uit de database uit te rekenen.. Zegmaar de functie NOW() maar dan niet in een query.. Dus laten we zeggen dat de variabel

$tijduitdb

de tijd uit de database is, en dat ik dan dit uitkan voeren:

$tijdsverschil=$tijdnu-$tijduitdb
Is daar misschien een functie voor? Ik kan namelijk niets vinden...
EUhm... Wel bedankt maar daar staat veel te veel

Is er niet een gewone PHP functie voor dit alles?

Reageren