heey allemaal

in php kun je kijken of een varibele bestaat door:

if(isset($var))
{
doe dit
}

maar hoe kun je dit doen in javascript?
Lof :-p

btw: wat een zinloze 1000e post!!!!!! :-p
Het probleem is dit: je vraagt een id op in de head sectie voordat de pagina helemaal geladen is. Als je het zo aanpakt:

<script language="javascript">
		window.onload = init;

function init () {
			if(document.getElementById('head1').style.height == 0) {
				document.write('<a href="#" onclick="javascript:weergeefhead()">weergeef header</a>')
			}
			else {
				document.write('<a href="#" onclick="javascript:verberghead()">verberg header</a>')
			}
		}
    </script>

dan kijkt het script eerst of de pagina geladen is, en het element met id="head1" ook echt beschikbaar is. Ik heb "head1" gebruikt omdat ik niet zeker weet of "head" wel mag.
lol, nu zie ik alleen nog maar de link staan, en de rest van de pagina is weg :-p
Je kunt de hoogte van een div ook rechstreeks verandern, op deze manier:

<script language="javascript">
		window.onload = init;
		var geefweer = true;

function init () {
			var head1 = document.getElementById('head1');
			if (head1.style.height) {
				head1.style.height = 0;
			}
			else {
				head1.style.height = 100;
			}
		}
    </script>
oke, thx.

Weer een probleem opgelost.

Volgende vraag:
bestaat er zoiets al een session in javascript?
Of kun je met javascript naar een cookie schrijven, want ik heb nu een script om de header te verbergen. Maar het zou leuk zijn als je op de volgende pagina van het foto album, nog steeds de header kwijt bent ;-)

Dus zoiets van:

<?
if(cookie bestaat)
{
voer code uit om header te verbergen (function verberghead())
}
?>

en

<?
function verberghead()
{
if(cookie is not set)
{
set cookie om op de volgende pagina deze functie uit te voeren :-p
}
}
?>

ik heb altijd prachtideeen, maar ik weet nooit hoe ik het werkend moet krijgen :-p

Hoe kan ik kijken of de cookie 'fotoalbum_header' bestaat en de waarde 'nee' heeft
document.cookie
trouwens je moet niet met de height gaan spelen maar gewoon met display (sommige browsers doen by height 0 nog steeds wat)
trouwens language="javascript" is fout, t moet type="text/javascript" of type="application/x-javascript" zijn.
Al die tuts, ik kom er niet uit, aangezien ik nog niet zo lang met javascript bezig ben.

Kan iemand mij een klein voorbeeldje geven (dus liever geen tut, of iets anders) met hoe ik een bepaalde cookie kan setten.
(bijvoorbeed cookienaam: 'koekje' met waarde 'lekker')

En een voorbeeldje over hoe ik een bepaalde actie uit kan voeren, als 'koekje' bestaat en de waarde 'lekker' heeft.

Heel erg bedankt als iemand me daar een voorbeeldje over kan geven :-D

Groet

Reageren