ik moet voor school een programmeertaal of script leren en daar over 4 weken een presentatie over geven. html, php en asp mogen we niet kiezen omdat we dat al kunnen en verder mag je niet iets kiezen wat iemand anders al gekozen heeft :S

weet er iemand nog een leuke taal waar veel online tutorials over te vinden zijn??

de populairste talen zijn al gekozen dus java, delphi, c++, xml, jsp, perl en cgi vallen al af :(

iemand een idee??
Visual Basic kan cker ook niet meer? ;)
hehe nee die is al door een of andere n00b gekozen :P

ik wilde shtml nemen maar dat mocht niet omdat de leraar dat te makkelijk vond :@
shtml zijn kleine directives, en dat is geen scripttaal.

Kijk eens naar phyton of (g)awk of COBOL (als je het over cobol doet is het gedeeltelijk archeologie, maar ben je wel de man ;).

Anders: mircsript ;) Bash heeft ook een scripttaal/syntax.

Grtz,

Arend
TI83 Basic 8)
dit komt een beetje laat maar pascal had ook nog gekunt
delphi is OO pascal dus ik betwijfel of dat mag ;)
@elwin: Coldfusion is ouwe zut, die tegenwoordig door macromedia verneukt wordt.

Neem een fatsoenlijke taal.

Neem Perl. Practial Extraction and Reporting Language. Begonnen in 1987 door Larry Wall. Ik prefereer het nog steeds verre boven php. In linux bijzonder goed bruiktbaar voor systeembeheer taken (The system administrator's Toolkit), en ook voor CGI scripts nog populair.

Syntax is een iets ingewikkeldere dan die van PHP, iets strengere regels zijn van toepassing, maar het is nog steeds een interpreted language.

Perl 6 beloofd veel goeds: de voorspellingen zijn dat je perl scripts tot assembly kan compilen (gebeurd nu ook, immers: het wordt uitgevoerd).

Ik zal het nog één keer zeggen: Perl.
de populairste talen zijn al gekozen dus java, delphi, c++, xml, jsp, perl en cgi vallen al af :(
dat gaat dus moeilijk worden arend, en ik denk sowieso dat hij na 3 maanden de presentatie al gehad heeft ;)

Reageren