Hooi,
Hoe krijg je nog maar 3 div's naast elkaar?
[div][div][div]
in plaats van:
[div]
[div]
[div]

En verder, hoe krijg ik de div's zo dat ik al ik in een div een letter type, dat die andere div's in hoogte meegaan?

mijn CSS is intussen simpel:

#links{
background: #FFF url(links.jpg) repeat-y;
height: auto;
position: relative;
}
#midden{
background: #1C1C1C;
}
#rechts{
background: #FFF url(rechts.jpg) repeat-y;
}
float
links float: left;
midden float: left;
rechts float: right;

zo moet het lukken ;)
En hoe moeten die positions dan?
want met static, relative en absolute werken ze niet, en als ik ze weghaal werken ze ook niet... de plaatjes aan de rechter en linkerkant zijn dan net een paar pixels breed

<div style="float: left; width: 33%">
	links
</div>
<div style="float: left; width: 34%;">
	midden
</div>
<div style="float: right; width: 33%">
	rechts
</div>
in procenten werkt natuurlijk niet 100%, omdat ik met plaatjes werk, dan moet het op het 1000e getal achter de komma goed zijn toch?

Misschien kan ik het beter net als hierzo doen.. een achtergrond die het hele scherm bedekt :)
Dat van mij was even een voorbeeldje ;-)

Je moet een variabele lay-out maken.

Dus een div voor het menu (vaste breedte),
een div voor de content (variabele breedte)

snappie?
jewel,
ik probeer wel wat met die breedtes..
Harmen schreef op 04.07.2006 11:11

En verder, hoe krijg ik de div's zo dat ik al ik in een div een letter type, dat die andere div's in hoogte meegaan?

Euh als je om de drie-op-één-rijDIVs nog een div zet en in die nieuwe div geen hoogte mee geeft en in die drie-op-één-rijDIVs een 100% height mee geeft zal het waarschijnlijk wel moeten lukken. Dit is een beredenatie, ik weet niet 100% of dit werkt maar je komt er iig dicht bij in de buurt succes.
Bij de meeste browsers wordt 100% gezien als de 'venster hoogte' (en de niet 'body hoogte') van je browser..

Ik vrees dat als 1 van de div langer wordt dan de 'venster hoogte', de rest blijft steken bij die hoogte en alleen de betreffende div langer wordt...
@Kalle het werkt zo:

<div id="main">
<div id="links"></div>
<div id="midden"></div>
<div id="rechts"></div>
</div>

body, html {
height:100%;
}

#main {
height:100%;
}

En dan de rest van je divs, als je die dan 100% meegeeft, klopt de hoogte ook!

Reageren