Hoi, zoals mijn vraag al aanduidt, kom ik wel eens op sites waar er in de adresbalk een vast adres staat, ongeacht of je op een bepaalde link klikt, en ongeacht of de paginas met frames werkt of niet.
Neem als voorbeeld www.norrod.nl.
Die hebben dat ook!
Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe ik dit ook kan maken, of waar ik de oplossing kan vinden?
Alvast hartelijk dank
Als je naar de bron kijkt zie je dit staan barry:

<frameset rows="*, 0" border="0">
	<frame name="norrod" src="index.asp" noresize="noresize" scrolling="auto" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0"/>
	<frame name="dummy" src="dummy.asp" noresize="noresize" scrolling="no" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0"/>
	<noframes><body bgcolor="#FFFFFF" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<a href="index.asp">index >></a>
</body></noframes>

</frameset>

Er wordt dus toch met frame's gewerkt ;-)
Met .htaccess moet het ook kunnen, google maar raak!
okok, dat snap ik,
maar kan het ook zonder frames?
weet iemand dat misschien?

EDIT: ik postte iets te laat, dit was reactie op reactie 1
Dat zegt Willem Jan... .htaccess
He, met htaccess?! En hoe wil je dan andere links hebben? In de adresbalk staat niets anders dan een link naar de pagina. Als de link altijd hetzelfde is, hoe kan je dan de server dan weten welke pagina je bedoelt?
Ik denk wel dat het op de een of andere manier mogelijk is. Alleen ik zou niet weten hoe. . .
[edit]Ik had het over de redirects[/edit]

Het kan ook nog met een beetje PHP. Wel moet je zorgen dat je links via de POST-methode verstuurt naar de eigen pagina.

<?php

if (isset($_POST['pagina'] == true) {

// Verdere controlers
  ...

require_once($_POST['pagina']);
}

?>

Volgens mij kun je op de PHP-manier wel een beetje AJAX gebruiken (Jelmer ?). . .

Het zou sowieso met AJAX alleen kunnen. Je hebt alleen één dic(#container) nodig waar je dan de andere pagina's in laadt.
Dan wel een 'back-button' maken. . .

En natuurlijk Flash. Maar dat is denk ik niet wat jij zoekt, of wel?
Het kan inderdaad wel met AJAX.

Maar is het wel wenselijk?
- Je kan niet meer mensen naar een specifieke pagina sturen, want die 'heeft geen eigen adres' (tuurlijk heeft hij er wel een, maar die is verborgen of niet stand-alone)
- Je kan geen bookmarks meer naar een specifieke pagina maken
- Google? Komt een bezoeker binnen via Google, dan komt hij niet in je frameset, en heb je dus geen 'vast adres'. Gebruik je AJAX/flash, dan kan Google je pagina helemaal niet meer indexeren.

Ik raad het gewoon niet aan om het ook maar te proberen, de nadelen zijn vele malen groter dan de voordelen. Wat is het voordeel eigenlijk? Staat het netter? Naar mijn mening niet! Een nette url is zo duidelijk dat je precies weet waar je bent, bijv. http://filmdag.ikhoefgeen.nl/films/Any-Way-the-Wind-Blows.html. Je kan uit de url aflezen dat dit een bepaalde film is. Je kan zelfs de titel zien! Ik hoef niet eens op de link te drukken om te zien wat iemand die mij deze link toestuurt naar mij toestuurt! Kijk, dat is pas duidelijk! En inderdaad, dit is wel .htaccess, namelijk [google]mod_rewrite[/google].
nope ik zoek geen flash,

ik wil het puur om beveiligings redenen gebruiken, dat niet iedereen ziet in welke directory ik werk als ik openbaar iets laat zien. dat is waar ik het voor gebruik.

Maar in elk geval bedankt,
Beveiliging? Dat kun je op andere, lees: betere, manieren ook bereiken. Met het gebruik van verschillende namen en directories kunnen de bezoekers nog eens iets bookmarken, dat maak je nu onmogelijk. Verder kan een zoekmachine er ook niets meer mee doen.

Kortom, een waardeloze 'oplossing'.
Ze zien ook niet welke directory je in werkt wanneer je 1 deze tut gebruikt:

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/310/622/

Niemand ziet in welke map je werkt. De keuze is natuurlijk aan jezelf..maar aan dit soort scripts (er staan er nog meer!!) heb je minder nadelen zitten dan aan wat jij wilt!

Reageren