Ik heb een div "container" in mijn css staan die eigenlijk heel mijn site bijeen houd daarrond heb ik mijn achtergrond staan.

Nu in Firefox, opera, konquer, mozilla gewoon is het allemaal goed.
Maar in IE wil het natuurlijk weer neit lukken.

De eerste pagina is goed maar van zodra je op een link klikt loopt de witte achtergrond van in mijn div"container" uit naar rechts.

Zie hier mijn div"container"
#container {
background:#FFFFFF;
position: absolute;
left: 5%;
top: 2%;
right: 5%;
}

http://dvd.php-design.be
Volgens mij ligt het aan die position absolute, daar gaat IE volgens mij mee kloten, maar dat weer ik niet zeker...
Ik zou de position van mijn container div niet meteen op absolute zetten. Nergens voor nodig. Doe het zo:

#container {
    background: #fff;
    margin: 0px auto;
    width: 90%;
}

Nu maak je in je container div een wrapper div, zodat je container niet meer van breedte kan veranderen:

div.wrapper {
    padding: 8px;
}

In je markup dan zo:

<div id="container">
        <div class="wrapper">
        // hier je content
        </div>
    <div>

Waarom maak ik van die wrapper een class? Omdat je hem dan op meer dan 1 plek kunt gebruiken.
Ik heb het aangepast zoals jij zei Jan,
maar jammer genoeg is het nog steeds hetzelfde.
Okee, dan ga ik even op je CSS studeren, moment.
Bij mij ziet hij er nu in IE goed uit. Had je wel je cache geleegd?
Het blijft altijd gezeur met verschillende browsers. Ik heb er maar voor gekozen om een hack te gebruiken waarbij je voor FF en IE verschillende css-styles hebt. Maar dan moet je wel eerst de oplossing van dit probleem zien te vinden :P
Oeps

Stom van mij :)

Merde jij bent wel goed in cross browser CSS
RedCrew schreef op 05.07.2006 20:58
Merde jij bent wel goed in cross browser CSS

Dankjewel :-)
misschien als je hem een width meegeeft
Nog een vraagje jan

Is er een mogelijkheid dat ik de link terug naar de paginatop pas laat verschijnen als de layout groter word dan het scherm ?

Reageren