ik ben opzoek naar de code die zinnen (array) kan doorspitten,

VB. in een textarea wordt een verhaal getyped:

*text* blablabla bla hint blabla bla */text*

nu ben ik BV opzoek naar het woord "hint"
welke code kan dat voor mij doen ?
de zin staat in een array.

ik ben hem nog niet tegen gekomen
dank frits
volgens mij kun je dat doen met de functie in_array(), maar ik weet niet precies hoe deze functie werkt.
[php]strpos[/php]()

En als je een array met zinnen hebt moet je dat misschien even combineren met [php]foreach[/php]()
bedankt voor jullie snelle reacties!
de functie in_array werkt helaas niet kan meerprijs niet herkennen tussen andere teksten net als array_search

strpos is denk meer wat ik zoek dat ga ik nu even proberen... ( wish me luck :P )

alvast bedankt

edit:
strpos werkt beter alleen een voorwaarde is dat de gezochte string midden in de tekst moet staan er dus niet mee mag beginnen

hint bla kan hij dus niet vinden
bla hint bla wel en bla hint ook
Veel geluk dan maar hè :P
Herjan schreef op 06.07.2006 17:04
Veel geluk dan maar hè :P

Ja ;)
ik heb reeds meer geluk gehad zie edit :P

nu proberen er een een functie er aan te knopen die telt hoe vaak *hint* voorkomt ( dat is waar het me uiteindelijk om gaat ) maar wist geen code die in strings kon kijken binnen een array

ik dank u allen
Zoals je op PHP.net kan lezen geeft strpos het aantal keer terug dat hint voorkomt, hiervoor heb je dus geen aparte functie nodig.

Om je probleem op te lossen dat het niet werkt als de string met hint begint of eindigd, zou je evt een spatie aan het begin en einde kunnen plaatsen.
Of een reguliere expressie kunnen toepassen, alhoewel dat iets ingewikkelder is.
Boaz schreef op 06.07.2006 18:06
Zoals je op PHP.net kan lezen geeft strpos het aantal keer terug dat hint voorkomt, hiervoor heb je dus geen aparte functie nodig.

Om je probleem op te lossen dat het niet werkt als de string met hint begint of eindigd, zou je evt een spatie aan het begin en einde kunnen plaatsen.

Oeps foutje, kom er net achter dat de begin positie wordt terug gegeven.

Net zoals dat bij mij gewoon 0 is, een string kan dus prima met de needle beginnen.

Reageren