Hey allemaal,

Hoe weet je of je toekomstige host safe mode draait ? want meestal staat er wel van PHP en mysql ondersteunend, maar je weet niet of dit safemode is of niet.

mvg,
Nicky
enige mogelijkheid lijkt mij een e-mailtje sturen.

overigens draaien de meeste dit wel in safemode.
ik heb nu een host bij funpic, maar die blockt een aantal functies.
Is het zo dat funpic juist heel veel functies heeft geblockt (dus uitzondering van de regel) of draait funpic gewoon normaal en is het script gewoon te zwaar
funpic blokkeert heel veel dingen (helaas)
probeer eens set_time_limit(3000); in je script te plaatsen. werkt het staat safemode uit, werkt het niet staat safemode aan
wes, ik denk dat php_info() net zo makkelijk is, probleem is alleen het ging over toekomstige host.
En dan lijkt email sturen mij ook het beste.

Maar als je een betaalde host neemt zul je niet zo vaak safe_mode tegen komen hoor...
zolang php nog de grootste poort heeft voor onwelwillende, blijft hier voor iedereen op mn servers safemode aan staan
als je goed script en de schade beperkt met chroots is er weinig aan de hand
legolas er zijn echt 1987591291 manieren om via php een systeem te beinvloeden, safemode sluit 90% daarvan bij voorbaat al uit, en 100% van de 'ik ben een h4ckert' persoontjes
Wes veiligheid hoort niet in je in je software te zitten maar in de beveiling van je OS...
@nicky vraag het aan je (toekomstige) hoster

Reageren