edit: @Jan. In regex moet je die eerste slashes niet escapen toch? Dat doe je bij preg_replace() etc ook niet.
In PHP wordt alles tussen enkele quotes letterlijk weergegeven, maar dit is JavaScript. In JavaScript mag je naar eigen voorkeur enkele of dubbele quotes gebruiken, want ze werken precies hetzelfde. Het is natuurlijk wel aan te raden consequent te zijn in je stijl.
Dat bedoelde ik niet echt. Als je met php preg_replace gebruikt dan ziet je regex er zo uit:
$bla = preg_replace('/<title>(.*)</title>/', $data);
Jij had deze slashes ge-escaped. Maar die slashes hoeven er bij JS niet voor en achter blijkbaar. Ik dacht van wel.
@PHP newbie. Ik zou dan toch gewoon die functie van Arjan gebruiken. Ik had opzich ook op een gegeven moment 't idee om 't begin en eind van de selectie te gebruiken en dat heeft Arjan ook al gedaan.
Dat bedoelde ik niet echt. Als je met php preg_replace gebruikt dan ziet je regex er zo uit:
$bla = preg_replace('/<title>(.*)</title>/', $data);
Jij had deze slashes ge-escaped. Maar die slashes hoeven er bij JS niet voor en achter blijkbaar. Ik dacht van wel.
Ja bij JS dus juist wel, daarom staan bij mij die backslashes ervoor :-) Bij JS moet je dus zelfs binnen enkele quotes escapen, en bij PHP niet.