Even een vraagje over formuliertjes
je kan nu meer dan 1 item selecteren uit zo een lijstje, echter na het verzenden zie ik dat er slechts 1 is meegestuurd via de _POST, hoe kan ik ervoor zorgen dat alle zaken meegestuurd worden of op zn minst zichtbaar komen?
@ Roy: dan nog is het raar om een getal tussen quotes als een array key te gebruiken, dus inderdaad niet mooi. PHP slikt het, maar het werkt verwarrend.
Of het nu wel of niet mag is niet van belang. Het getal 4 zegt helemaal niets over de inhoud, het heeft geen enkele betekenis. Als je op deze manier een systeem wilt gaan ontwikkelen, dan is dit dé manier om ernstige bugs in te gaan bouwen. En door deze bijzonder gebrekkige naamkeuzes is debuggen een ramp.

Stel dat er in de dropdownlist plaatsnamen staan, dan lijkt mij de naam 'plaatsnaam' of 'city' heel wat meer voor de hand liggen. Dan kun je in je php-code nog eens achterhalen wat nu waar vandaan komt. Ook is het formulier op deze manier beter te onderhouden.

Nog beter is het om ook aan te geven om wat voor soort data het gaat, dus een string, integer, array, etc.

aCity voor een array met plaatsnamen en iHuisnummer voor een integer die het huisnummer bevat. In je php-code weet je dan ook direct dat je met een foreach aan de slag moet en met de functie is_nummeric().
Oh dat laatst heb ik ooit proberen toe te passen bij een project op school maar 't is zwaar irritant. Je ziet welk type var 't is aan hoe je em gebruikt. Als 't een string is zul je er string functies op los laten. Is 't een array dan laat je er array functies op los. Zowiezo noem je een array meestal wel in het meervoud (users, items, etc).

Verder kun je bij de uhmz initialisatie 't type ook duidelijk aangeven.

$debug = false
$users = array();
$username = "";
$port = 80;

Reageren