Ik ben bezig met het designen van een website, maar nu kom ik op het volgende probleem:

Ik heb een menubalk gemaakt van 5 apparte "menublokjes" naast elkaar. Wat gebeurt er als ik de pagina verklein? Dan gaan 2 "menublokjes" onder 3 andere zitten, en klopt er verder ook weinig meer van de site. Hoe kan ik dit oplossen?
als het 5 aparte plaatjes met een vaste breedte kan dat niet anders!
Een menu is van nature een lijst. Gebruik dus een <ul> op deze manier:

<ul class="menu">
        <li>item 1</li>
        <li>item 2</li>
        <li>item 3</li>
        <li>item 4</li>
        <li>item 5</li>
    </ul>

In je CSS haal je de bullets weg en maak je de lijst horizontaal:

ul.menu {
        list-style: none;
    }
    ul.menu li {
        display: inline;
    }

@Jan-Koehoorn: Echt weer harstikke bedankt! Misschien is het wat voor jou om csshulp.nl op te richten? :P
@ ArendJan: graag gedaan. Nou, in mijn eentje lijkt me dat nogal erg veel werk :-)
Als er nou een stuk of 10 CSS experts mee willen doen, dan lijkt me dat wel leuk, maar voorlopig hou ik het nog ff op phphulp.
Mmm, iets te snelle reactie het werkt toch niet....:(
In dat geval prak je je <ul> in een div. Helaas ondersteunt IE geen min-width, dus je moet een beetje gokken. In mijn voorbeeld gebruik ik 800px:

<html>
<head>
	<title>Menu niet in elkaar laten drukken</title>
	<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
	<style type="text/css">
	#mymenu {
		width: 800px;
	}
		ul.menu {
			list-style: none;
			width: 100%;
		}
		ul.menu li {
			display: inline;
			background: #99f;
			padding: 5px;
			border: 1px dotted red;
		}
	</style>
</head>

<body>
	<div id="mymenu">
		<ul class="menu">
			<li>item 1</li>
			<li>item 1</li>
			<li>item 1</li>
			<li>item 1</li>
			<li>item 1</li>
			<li>item 1</li>
			<li>item 1</li>
		</ul>
	</div>
</body>
</html>
En wanneer je daar dan fraaie tabs van wilt maken, kun je bij A list Apart terecht.
Da's inderdaad een fraaie techniek, die sliding doors van Douglas Bowman. Het is wel aan te bevelen dat je al een beetje thuis bent in CSS, want het is behoorlijk geavanceerd.
@Jan-Koehoorn: Klopt, ik heb die ul dus in een div staan. Het is me alleen niet duidelijk wat ik dus wel moet doen dan.... :P
Een width opgeven, bijvoorbeeld 800px :-)

Reageren