Ik wil htaccess bestanden kunnen begruiken op mijn WAMP voor mod_rewrite, het gaat om een localhost, wat moet ik dan veranderen ik php.ini op httpd.conf?? Want windows accepteerd .htaccess niet omdat er geen bestandsnaam is opgegeven.
Het maakt verder niet uit of windows hem accepteerd, hij zal hem niet automatisch verwijderen, dus het zou gewoon moeten werken. En als je hem niet onder die naam opgeslagen krijgt, kan je het altijd met een ftp-programma proberen die zijn meestal wat vriendelijker qua bestandsnamen.
DaeDaluz schreef op 09.07.2006 10:00
En als je hem niet onder die naam opgeslagen krijgt, kan je het altijd met een ftp-programma proberen die zijn meestal wat vriendelijker qua bestandsnamen.

Klopt, Smartftp staat het wel toe, dat f*ck*ng windows niet.
Jonathan Hogervorst schreef op 09.07.2006 10:06
Klopt, Smartftp staat het wel toe, dat f*ck*ng windows niet.

Correctie! Windows laat 't wel toe. Verkenner niet!

Ik had laatst ook perongeluk met 't bouwen van een Java applicatie een stuk of 1000 subfolders gemaakt. Ik kreeg ze niet verwijderd omdat 't pad te lang was -_-' . Toen met Java maar weer wat geschreven wat al die krengen weer wegflikkerde.
Ik heb nou .htaccess geplaatst en ik krijg dit:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

met:

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?cat=$1
Je hebt wel mod_rewrite nodig om dat te laten werken. Tevens allowoverride op ALL.
Op WAMP zit toch automatisch mod_rewrite.

Waar vind ik dat allowoverride??
In je Apache config

Edit
Snelle Jelle Arjan...
Heb net gezien dat mod_rewrite niet is geinstalleerd, waar vind ik dat voor WAMP, of is dat pakket hetzelfde als voor APACHE
WAMP is een pakket waar Apache, MySQL en PHP in zitten.
Wamp staat ook voor Windows Apache MySQL PHP dacht ik.

Kijk even in Arjan zijn tut, daar staat in uitgelegd hoe je extensies installeerd.

Edit
Linkje toegevoegd

Reageren