Voor de Russische vrienden van mijn ouders zoek ik een goedkope laptop (notebook), die nog wel aardig werkt. Mag tweedehands of nieuw zijn. Het moet helaas wel binnen een week afgerond zijn, omdat ze dan weer teruggaan naar Rusland.

Weet je misschien een plaats waar je zoiets kan kopen, of heb je zelf nog een laptop liggen die je tegen een goeie prijs wilt wegdoen, post dan een linkje naar de website of de specificaties van de laptop hier.

Bij voorbaat dank :)
De online marktplaatsen even doorzoeken, marktplaats.nl, speurders.nl, ebay e.d.
Voor een nieuwe laptop begint de prijs v.a. circa 700 euro.
De grote vraag blijft, waarvoor zullen zij de laptop gaan gebruiken, dan kun je pas bepalen wat een redelijk laptop is voor dat doel.
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor tekstverwerken en internet. Het hoeven dus geen superspecificaties te zijn :)

Wel is er denk ik minimaal 256MB geheugen nodig, want ik neem aan dat ze Windows XP erop willen (hmm...bedenk me net dat ze waarschijnlijk niks hebben aan een NL versie, maar daar vind ik wel wat op) :)
Voor ruim zo'n 500 euro heb je een niuwe Dell-laptop in huis. Het is niet al te veel bijzonders, maar tekstverwerken en internetten is geen enkel probleem. Zie www.dell.nl
Ik had inderdaad bij Dell gekeken, maar kan niet echt wijs uit die site :(

Wellicht komt dat omdat ik nooit bij Dell besteld heb. Dell rekent ook flink wat bezorgkosten?

Edit:
€ 75,-- bezorgkosten dus, waarom is dat zo hoog? :\
Kasper, ga anders naar je lokale gemeentelijke tweedehandsshop. Die krijgen van allemaal bedrijven en mensen spullen binnen, waaronder superveel computers en laptops en die doen ze allemaal voor een paar euro de deur uit (echt 5€ of 10€ vaak).
Wow, dat zijn wel mooie prijzen natuurlijk :)

Ik was het zelf even vergeten, maar voor wie nog dat soort spul zoekt: de Dienst Domeinen* heeft vaak voor de hoogste bieder ook goeie pc's. Die zijn dan inbeslaggenomen bij criminelen of niet meer bruikbaar in het leger en worden dan opgeschoond en verkocht.

* De meesten zullen bij roerende goederen willen kijken; onroerende goederen zijn enkel grond, huizen/kantoorpanden, boten dat soort dingen.
Ik kan het niet precies vinden. Kan je een link geven van een voorbeeld ofzo.
Voorbeeld van computers en toebehoren (weet niet of de link werkt, mogelijk moet je voorwaarden accepteren).

Je kan er komen door te kiezen voor "roerende goederen" op domeinen.minfin.nl, en dan op de hoofdpagina naar beneden te scrollen tot je de grote gele banner met "verkoopcatalogus" erop ziet. Daarop klikken en zoeken maar.

Reageren