Even kort: in mijn mysql is een tabel 'comments' met een rij genaamd 'cid', hier komt het ID nummer van een nieuwsitem te staan zodat bijv. nieuwsitem met id als 15 alle comments met 'cid' 15 er bij doet.

Nu mijn vraag: hoe zorg ik dat alle 'cid's met hetzelfde nummer bij elkaar worden opgetelt en de uitkomst in een getal wordt weergegeven. Dus bijvoorbeeld bij nieuws ID 15 staat: Comments(#aant comments met cid 15).

(hoop dat jullie mijn vraag begrijpen, zit weer een beetje moeilijk te doen :p)

Alvast bedankt

laters
HEB HET ZELF AL UITGEVOGELD SORRY VOOR HET ONGEMAK
het zou prettig zijn als je de oplossing ook eventjes zou geven, dan hebben andere gebruikers er misschien ook nog wat aan ;)
SELECT SUM(kolom_naam) FROM tabel
Ik denk dat het hier gewoon kan met mysql_num_rows()
dat zouden mogelijke oplossingen kunnen zijn ja, maar zolang een topic de oplossing er niet bij heeft is het een nutteloos topic en kan het dus maar beter verwijderd worden.
de oplossing gaf ik net! :)

SELECT SUM(kolom_naam) FROM tabel
<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM çomments WERE cid = '15'");
$aantal = mysql_num_rows($query);
echo "Er zijn ". $aantal ." reacties.";
?>
Ja maar dat was zijn vraag niet..

Hij wou getallen, in een kolom, allemaal bij elkaar op tellen..

dus alles wat in de kolom 'cid' staat optellen.. Wat jij doet is het aantal rijen tellen, en niet de inhoud van de kolom cid bij elkaar op tellen..

Dus je hebt niet het aantal rijen nodig, maar een SUM() van een bepaalde kolom :)
Nee.

Nu mijn vraag: hoe zorg ik dat alle 'cid's met hetzelfde nummer bij elkaar worden opgetelt en de uitkomst in een getal wordt weergegeven. Dus bijvoorbeeld bij nieuws ID 15 staat: Comments(#aant comments met cid 15).

Het aantal reactie's wil hij weten

Reageren