Even een simpel/ kort vraagje, ik heb een shoutbox gemaakt, waarbij je kan bladeren door de laatste 50 berichten, de oudere berichten worden verwijderd, omdat je daar niets meer mee doet.
Stel nou dat ik (het is een voorbeeld, het is niet zo) de id een int(3) had gemaakt, dan zit je dus maximaal aan 999. Als ik nu bij de 999 zit, en er wordt een bericht toegevoegd, dan kan dat niet, omdat de ID niet verder loopt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die weer opnieuw begint met tellen?
Hmmm, zat ik er even flink naast :)
Eigenlijk wel logisch, maar dacht altijd dat het gewoon het aantal getallen in het nummer was.
Mijn conclusie was iig nog wel terecht, dat hij zich niet zorgen hoeft te maken om hem vol te krijgen...
Voortaan even mijn huiswerk doen :)
Eigenlijk wel logisch, maar dacht altijd dat het gewoon het aantal getallen in het nummer was.
Mijn conclusie was iig nog wel terecht, dat hij zich niet zorgen hoeft te maken om hem vol te krijgen...
Da's dus de reden dat er een verschil is gemaakt tussen INT en xCHAR :)
Trek het je niet aan... ik had het ook verkkeerd begrepen :d ;)
Ikzelf had het ook fout begrepen hoor, maargoed, het ging er ook niet om dat ik hem vol krijg hoor, maar ik was eigenlijk gewoon benieuwd, het is niet nodig eigenlijk, wat dat betreft misschien een "domme" vraag, maar nieuwsgierigheid wint het soms :)