Ik ben bezig met een nieuwe site, en ik wil er een speciale lettertype voor gaan gebruiken. Niet iedereen heeft deze neem ik aan op zijn computer staan. Hoe kan ik er voor zorgen dat alles wel wordt weergegeven zoals het hoord. Is een CCS Style voldoende? Of hoe kan ik zorgen dat de lettertype wordt geinstalleerd ...?
Ten tweede is het een TT font of een windows font
Deze laatste werken niet altijd op Mac, linux,....
Mmm die Mac en Linux gebruikers zijn niet mijn doelgroep het wordt een site voor een jongerenplek uit het dorp. En aangezien een normale Drenth hier in het noorden er nog nooit of bijna niet van heeft gehoord maken de mac en linux gebruikers mijn niets uit (sorry jongens)
Fonts laten downloaden is niet de manier. Je zult je moeten houden als font aan de gebruikelijke lettertypen (arial, verdana, times new roman, hevetica, etc)
De netste oplossing is sifr. Dit javascriptje vervangt je tekst door een flash file waardoor het net tekst lijkt.
Voor meer informatie zie: http://www.mikeindustries.com/sifr, je zult wel macromedia flash moeten installeren (niet alleen de player, maar de ontwerp-suite) om je eigen fonts te implementeren.
Dit geld enkel voor titels. Voor grotere teksten wordt deze methode afgeraden.
Een andere methode voor titels is het gebruik van plaatjes. Dat spreekt voor zichzelf.
De tekst (grotere lappen) zul je niet in een afwijkend lettertype kunnen plaatsen, ik raad dit ook ten grootste af.
Met Flash kan je je eigen lettertypen gebruiken, maar anders wordt het inderdaad mensen dwingen dat ding te installeren. Daarbij zou je ook een goed alternatief moeten voorschotelen voor de mensen die dat niet doen, dus een alternatief lettertype opgeven in je CSS (ja, dat kan.)
Heey PHPnewbie ik dacht dat jij 6 tot 8 weken niet online zou komen hiero. Naja LATer mensen ga over 10,5 uur lekker vliegederinhooooooo naar mexico. Thalla di dinjé, en nee ik zal jullie niet missen. En al helemaal niet ieders beste vriend Arjan.
De groeten, misschien dat ik een e-cart stuur naar phphulp.nl