Ik heb nu keurig een linux server lopen alleen nu zit ik met het probleem dat ik geen email kan verzenden. Ik zag al wel staan dat ik sendmail path in moest vullen; ik zag een paar mensen op internet /usr/sbin/sendmail -t gebruiken, maar dit werkte ook niet bij mij.
Weet iemand wat ik zou moeten doen?
edit: Linux Debian, was ik ff vergeten te vermelden
Edit:
En draait je webserver verder wel goed, dat wil zeggen, kan je hem benaderen en kan je andere scripts wel uitvoeren?
Elwin
?
Onbekende gebruiker
17-07-2006 12:32
Debian 2.4.27.
En ja, mijn webserver draait prima, en omdat ik nog heel weinig van Linux afweet(eens moet de eerste keer zijn) experimenteer ik heel veel en daar gaat ook alles goed. Ik draai hem btw als virtuele machine met VMware, had ik er ook nog niet bij gezegd. (A)
(nee ik heb niet aan de apache/php files gezeten voor zo ver deze met Linux te maken hadden)
Je zult een MTA (Mail Transfer Agent) moeten hebben draaien. Dit houd onder debian in dat het standaard exim is als ik me niet vergis. Een MTA zorgt ervoor dat alles wat hem per /usr/sbin/sendmail wordt gevoerd verstuurd wordt.
Als je exim niet geinstalleerd hebt zal het niet werken. je kan er ook voor kiezen om een andere MTA als qmail, postfix, courier, sendmail te installeren. De debian packages lijst geeft een hele waslijst aan mta's.
Dus het is eigenlijk een kwestie van apt-get install exim
En om te kijken waar het sendmail commando is: whereis sendmail
Success
?
Onbekende gebruiker
17-07-2006 18:31
@Arend, bedankt dat was het belangrijkste gedeelte volgens mij.
Nu krijg vind PHP het best om de mail te verzenden alleen gebeurt er nog steeds niets...