't is op basis van een deel van een code die ik een paar dagen geleden in dit forum zag, hij doet alleen een ding verkeerd: de variable field 2 (ik noem hem ook mar even "feat" want ook bij mij wordt ie niet voor iedere case ingevuld) levert weliswaar de tekst featuring op wanneer dat zo hoort te zijn, maar daarnaast slechts de eerste letter van het woord / de woorden die er zouden moeten staan. Help!

<?
mysql_pconnect("localhost","","dbbb");
mysql_select_db("fs");
$result = mysql_query("select * from `vids` ORDER BY 'year'");
?>

<?
while($row=mysql_fetch_array($result)) {
$field1 = $row["video"];
$field2 = $row["feat"];
$field3 = $row["year"];
$field4 = $row["album"];

echo "<b>$field1 </b>";

if
(strlen($field2) ==0)
{
echo " ";
}

else
{
echo "<b><i>featuring ".$field2["feat"]."</i></b>";
}

echo "<br><b>Year:</b> $field3 <br><b>Album:</b> $field4<br><br>";
}
?>
wow, ik doe nog erg veel verkeerd! Jan - kan ik de fetch zoals jij die gaf zo overnemen (ipv de fields dan video, feat, "year" en album?

Frank Stel dat ik year nu op termijn zou willen vervangen door maand en jaar, dan ga ik sowieso voor andere namen kiezen, maar kan ik ze "date" noemen als ik geen exacte datum opgeef of krijg ik dan weer problemen?

Thanks!!
Donhertog schreef op 20.07.2006 21:37
@ Jan Koehoorn

geen spatie tussen functie en haakjes :P

Ja daar moet Bas maar wat op verzinnen hoor. Zo schrijf ik al jaren en dat verleer ik toch niet meer :-)
Jan Koehoorn schreef op 20.07.2006 21:41
[quote=Donhertog schreef op 20.07.2006 21:37]@ Jan Koehoorn

geen spatie tussen functie en haakjes :P

Ja daar moet Bas maar wat op verzinnen hoor. Zo schrijf ik al jaren en dat verleer ik toch niet meer :-)[/quote]

Ik helaas ook.

wat je eenmaal aangeleerd heb kom je moeilijk weer van af
resaj schreef op 20.07.2006 21:39
wow, ik doe nog erg veel verkeerd! Jan - kan ik de fetch zoals jij die gaf zo overnemen (ipv de fields dan video, feat, "year" en album?Thanks!!

Ja, gewoon zoals je hem had eigenlijk. mysql_fetch_assoc is nog ietsje sneller dan mysql_fetch_array trouwens.
date is ook weer een slechte naam, het zegt niks over de betekenis. Ja, een datum. Maar welke datum? Welke betekenis heeft deze datum? Is het de datum waarop de video is gemaakt, geupload of nog iets anders? upload_date is bijvoorbeeld een betere naam, dan weet je direct wat de betekenis van deze datum is. Mocht je dan ook nog een datum hebben waarom de video is gemaakt, date_video_created, dan heb je geen probleem met de verschillende namen.

Volgens mij accepteert MySQL ook een datum (met datatype DATE !!!) in het formaat 2006-00-00. Moet je even testen, heb er geen ervaring mee. Wil je hier uitsluitend het jaartal uit halen, dan pak je de MySQL-functie YEAR(), voor maand MONTH(), etc. Zie hoofdstuk 12.5 van de MySQL-handleiding.
SanThe schreef op 20.07.2006 21:26
Goed zo Jan, ik had 'm niet gezien.:(

ik zie hem nog steeds niet :(
@Klaasjan:

in regel 4 staat dit:
$field2 = $row["feat"];

in regel 18 staat dit:
echo "<b><i>featuring ".$field2["feat"]."</i></b>";

$field2 is geen array. Het moet dus of $row['feat'] zijn, of $field2.

edit: daarom is error_reporting (E_ALL) zo belangrijk. Dan had hij namelijk onmiddellijk een notice gekregen.
@Klaasjan:
...uring ".$field2["feat"]."</...

...uring ".$field2."</...
Helder :)
Waarom btw niet $row['feat'] ipv ["feat"]
Zo gebruik ik het altijd
Klaasjan schreef op 20.07.2006 21:54
Helder :)
Waarom btw niet $row['feat'] ipv ["feat"]
Zo gebruik ik het altijd

Mag allebei. Qua snelheid maken enkele of dubbele quotes geen verschil.

Reageren