Hi mensen,

Ik ga dus nu voor mijn site een template engine knutselen, maar ik heb al bij de scripts gekeken, maar daar kan ik niet zo veel uit op maken hoe het nou precies werkt...
Wat is de beste manier om een GOEDE template engine te maken? (de reden dat ik niet smarty e.d. download, omdat ik 1: die niet snap 2: die niet werkt op mijn host(kweenie waarom) 3: ik wil niet zo iets uitgebreid, ik wil het gewoon zelf kunnen maken, niet dat ik alles download.. ik heb het veel liever zelf gemaakt.. + dat ik dan geen reclame op mijn site hoef te zetten...

Iemand?

MvG,
Niek
ahhh ok! bedankt frank!
heb je mijn post gelezen? :p

(...)
de reden dat ik niet smarty e.d. download, omdat ik 1: die niet snap 2: die niet werkt op mijn host(kweenie waarom) 3: ik wil niet zo iets uitgebreid, ik wil het gewoon zelf kunnen maken, niet dat ik alles download..
(...)
Jap, je hebt gelijk, I stand corrected.
heeft iemand misschien een voorbeeldje van een tpl parser die wat meer kan dan die 'real simple tpl parser'? want k moet meer dingen kunnen, maar niet zon super ingewikkelde class van 1000 regels hebben net als in smarty... dan weet ik hoe ik dat moet toepassen..

Ik wil het namelijk gebruiken dat de content dynamisch is, maar ook boxen aan de linker en regter kant. Daar komen namelijk nieuws fragmenten in te staan, en de specs van een user

iemand?

MvG,
Niek
Wat zou de reeds genoemde template-engine niet kunnen wat jij graag in jouw website wilt hebben? Dynamische content met links en rechts nog wat nieuwsfragmenten is geen geen enkel probleem. Het is een kwestie van de juiste html-code i.c.m. met het opbouwen van de juiste template(-s).

Je kunt aparte templates gebruiken voor de header, footer, linkerkant, rechterkant en de body. Deze hang je met z'n allen in 1 overkoepelende html-pagina en klaar ben je.
maar als ik het goed begrijp doet dit niet meer dan [pname] en [content] vervangen door een variabele?

Niet lullig bedoelt ofzo, integendeel, ik probeer het te snappen!!??
Mijn mening: kijk vooral op pagina 2. Ik gebruik liever PHP en een model-view controler dan want voor templatetaal dan ook. Ik zou niet weten wat ik zonder de kracht van PHP functies moet in mijn templates.

Mijn idee van een template-engine (naja, meer een template controler) en een template.

Reageren