Ik heb een niet veel gebruikte TTF, echter vind ik um wel cool en wil ik hem gebruiken op me site. aangezien andere mensen deze niet hebben moet dit op een bepaalde manier.. maar welke manier?
hoe kan ik dmv die TTF het zo maken dat iedereen dus de juiste font ziet?
Je kan een browser simpelweg niet opdragen een lettertype te downloaden. PHP kan ook niet helpen, PHP is alleen serversided. PHP kan hoogstens een paar plaatjes genereren, maar dat is dan ook echt alles.
Dat is nou wel weer leuk van IE. Die heeft een font embedding optie.
Vanuit usability-oogpunt kun je overigens beter een font kiezen dat op elke computer voorkomt.
?
Onbekende gebruiker
22-07-2006 19:22
@Jan
Lijkt me niet zo'n ramp, je kunt in CSS opgeven wat je eerste keuze is en dan oneindig veel volgende opties(A)
The font-family property is a prioritized list of font family names and/or generic family names for an element. The browser will use the first value it recognizes.
[quote=Gijs (Armorad) schreef op 22.07.2006 19:22]@Jan
Lijkt me niet zo'n ramp, je kunt in CSS opgeven wat je eerste keuze is en dan oneindig veel volgende opties(A)[quote]
Dat is mij bekend, Gijs ;-)
De vraag hier was of je een uitheems font dat waarschijnlijk niemand op zijn comp heeft toch kunt laten weergeven op de client. In IE is dat mogelijk via font embedding, met nogmaals de kanttekening dat het over het algemeen een slecht idee is om een font te gebruiken dat niemand heeft.