En ik maar denken dat ik er eindelijk vanaf was ;-)
Ziet er zeer netjes uit en werkt goed.
leuk spelletje Pholeron :).. post 'em!
Lijkt me wel lastig:
Mischien iets om uit te berijden dat je ook tegen de computer kan spelen, alleen dus.

En ook even zorgen dat je bij de spelers meer dan 2 moet invullen want zonder tegenstander schiet het niet op ;)
Leuk, netjes en werkt prima!!
Erg leuk en mooi gemaakt!
Raymond schreef op 23.07.2006 18:16
Lijkt me wel lastig:
Mischien iets om uit te berijden dat je ook tegen de computer kan spelen, alleen dus.

En ook even zorgen dat je bij de spelers meer dan 2 moet invullen want zonder tegenstander schiet het niet op ;)

Kijk, dat zet mij dus aan het denken hé :) Zie http://www.pholeron.nl/javascript/roomforrent2/index.html

Wanneer men nu aangeeft met 1 speler te spelen (default) wordt nu automatisch een BOT toegevoegd aan de spelers ;)

Het is (nu) nog een vrij simpele BOT, die de volgende strategie hanteert:

Stap 1
- Is er een kamer met al 3 muren?
- Zo ja, claim deze.

Stap 2:
- Zijn er beschikbare muren waarbij, bij het vullen, geen kamer ontstaat die dan 3 muren heeft.
- Zo ja, kies random 1 van deze muren.

Stap 3
- Kies random een muur.

*enjoy* :)

Note:
Een geavanceerdere BOT zou ook nog moeten uitrekenen bij/na stap 3 hoeveel kamers deze dan weg geeft, en dat ie dan een muur kiest die het minste aantal kamers weggeeft.

Ook biedt het in sommige situaties voordeel door bijv. 2 kamers 'weg te geven', zodat je er vervolgens meer kamers voor terug krijgt.. 'k denk dat ik eens ga uitzoeken op een volgende vrije zondag ;)
Merde nice game
Als je een muur wilt plaatsen is dat balkje nu standaard zwart. Misschien kan je hier beter de kleur van de speler van maken. Ik dacht nu dat ik een zet aan doen was voor Pholerons BOT.

Misschien kan je trouwens beter Anna the Bot er van maken
lol, dat lietje ownd..

Reageren