Of jij bent gewoon niet duidelijk genoeg =].
Het is makkelijk op te lossen door gewoon alles relatief te maken... Dan maakt het geen fuck uit waar je iets neer zet.
Alles relatief opbouwen is sowieso het beste voor het bouwen van een willekeurige site.
@Ivo: De oplossing van Milo komt er dus ook op neer dat je alle pagina's aan moet passen...
Ik denk namelijk dat ik wel begijp wat je wilt en dat ik de oplossing daarvoor ook al gegeven heb. Misschien nog wat uitleg erbij:
Je hebt in menu.php een link naar een plaatje en menu.php include je in verschillende pagina's op verschillende diepte vanaf je root, maar toch wil je overal dat ene plaatje gebruiken. Een relatief pad werkt dus niet (vanwege de verschillende dieptes) en een absoluut pad wil je ook niet aangezien je domeinnaam straks veranderd en je dan alle pagina's aan moet passen.
De oplossing:
1. Het plaatje staat altijd op 1 vaste plaats, namelijk http://www.jouwsite.nl/menu/menu.jpg.
2. De link naar menu.jpg moet in menu.php komen en moet ongeacht de diepte altijd werken, dat betekent dat de source van de afbeelding absoluut moet zijn.
3. De root gaat binnenkort veranderen dus het is makkelijk als dat binnen je website straks maar op 1 plaats veranderd hoeft te worden. Daartoe maken we root.php waarin we de variabele $root definiƫren. (Zie ook mijn eerdere reply).
4. root.php heeft een vaste locatie dus vanuit elke pagina is daar dmv een relatief pad naartoe te linken.
5. Binnen menu.php kun je de source van de afbeelding nu absoluut opgeven door van de variabele $root gebruik te maken. Vereiste is natuurlijk dat op elke pagina waar je menu.php include, je ook root.php include. (Zie ook home.php uit mijn eerdere reply).
Als je dit verhaal leest, en misschien nog een keer leest denk ik dat je er wel uit moet komen. Het kan zijn dat ik je natuurlijk nog steeds verkeerd begrijp, maar dan zou ik wel willen weten waar ik fout zit...