Ik heb al even zitten zoeken naar een oplossing, en tot zover is die er ook. Ik blijf alleen met het volgende zitten.
Zodra je op de home pagina komt, kun je kiezen of je wilt inloggen. Pas zodra er ingelogd is wordt er een sessie aangemaakt. (dat klopt nog tot zover, toch?) De sessie heeft de variabele $log mee gekregen en wordt gevuld met de gebruikersnaam. Vervolgens word er een redirect uitgevoerd naar de index pagina. Op de Index pagina heb ik 1 knop die, als er een sessie met een gebruikersnaam is, optie a moet doen, en als er geen sessie is, optie b moet doen.
Nu mijn vraag:
Waar en hoe en op wat voor manier moet ik dan controleren of de variabele $log is gevuld met een waarde zodat de opties voor die ene knop veranderd worden.??
Mochten jullie er niets van begrijpen dan probeer ik wel even wat code toe te sturen.
Alvast bedankt.
Douwe
JSTL en JSP zijn ook server side scripting talen en een server daarvoor is ontzettend duur. Je betaald dan als bedrijf zijnde. Ondersteuning daar voor kost je 135,- p/m meer... en dat heb ik er nou net niet voor over.
Gr. Douwe
oei lekker is dat, dat check je toch van tevoren.
We moesten de taal leren voor school voor een project. Het moest een stockfoto site worden en dat resultaat is uitstekend. Dan denk je je kennis van school even te gebruiken in een eigen project, en kom je er achter dat de ondersteuning gigantisch in de prijzen ligt. lekker is dat dan!! Maar goed, ik begin php langzaam maar zeker te snappen. Maar omdat de talen vrij dicht bij elkaar liggen maak je snel fouten waar van je zelf dan denkt dat het goed is en dus niet snapt wat er dan fout gaat!!!
Maar iets anders, het werkt nu perfect!!
Jullie hebben mij uitstekend geholpen en dat waardeer ik ontzettend. Mocht ik nog eens ergens mee zitten dan kijk ik hier eerst naar een oplossing!!
Bedankt en tot horens!!!
Groetjes, Douwe!!!
ik heb alleen geholpen.(beetje arrogant)

Reageren