Hallo allemaal,
ik heb een vraag over mijn webserver. Op mijn server staat een formulier wat men kan invullen, in het formulier staat een veld 'datum / tijd'. Dit veld wordt automatisch ingevuld met het juiste tijdstip (dit heb ik gecontroleerd). Wanneer je vervolgens onderaan het formulier op verzenden klikt wordt er automatisch een e-mail verzonden met de ingevulde gegevens. In de mail die ik ontvang staan ook de juiste datum en het tijdstip. Echter in Outlook wordt weergeven hoelaat een mail is verzonden, dit is 1 UUR later... Dus stel het is nu 9.30 dan staat er in het bericht: verzonden 9:30, in outlook: ontvangen 9:30 uur, maar verzonden 10:30...
Dat je misschien ook de tijdzone mee moet sturen? Dat outlook er van uitgaat dat het in GMT is, terwijl het eigenlijk GMT+1 is, en outlook de tijd naar GMT+1 converteert?
Bedankt voor jullie snelle reacties!
De tijd van de computer staat goed, dit heb ik als eerste gecontroleerd.
Het zou misschien aan die tijdzone kunnen liggen, maar hoe stuur ik die mee?
Kan je eens het stukje relevante code posten hoe je die javascript zut doet?
Waarom doe je het eigenlijk met javascript, en gebruik je niet gewoon de tijd van de server? Dit voorkomt gedoe met foute tijdstippen omdat die toch meestal gesynchroniseerd is met een ntp server.
in de mail staat: $inhoud_mail .= "Datum / Tijd : $datumtijd\n\n";
maar let op: hier staat de datum / tijd goed.
Alleen in outlook zelf staat altijd helemaal bovenin (in het grijs, achter 'Van' het veld 'Verzonden' en daar gaat het dus fout. Daar staat altijd de tijd +1 uur..