Ik heb nu een w*ndows en een LINUXXX pc hiero (en wel meer, maar hier gaat het even om).
Ik zoek nu een goede linux editor, eentje met gewoon normale highlighting(spelling?) net als op deze site, maar niet met al die toeters en belllen zoals de Zend editor enz. Ik zoek er gewoon 1 waarmee je highlighting(spelling?) hebt, meer niet...
Ik heb hier nu gedit op zitten (standaard) maar dat vind ik persoonlijk een klote highlighting(spelling?)...
Linux PHP editor neem ik aan? Bluefish is wel een goede :) Unix, Linux, Mac én Windows editor.
Greetz.
Vrij simpel, ik vind hem wel fijn :), deze staat ook bij mij boven op m'n linux bakkie.
jawel, de gedit, maar die heeft een klote highlighting(spelling?)... (de kleuren.. en die zijn niet aanpasbaar)
En nee, over het idee 'beter te veel als te weinig' ben ik het nu niet mee eens...
Wat ik zoek moet simpel zijn, niet zwaar ingewikkeld!
Ik moet gewoon kunnen editen, en niet alle eventuele foutmeldingen krijgen. Dan leer je ook beter om zelf je script goed door te lezen, en dan bekijk je je script zelf veel beter. plus dat het gewoon veel fijner is!
Maar ik bedoelde eigenlijk ook een beejte:
'heeft er iemand ervaring met een goede editor op Linux?'
Probeer deze eens:http://www.scintilla.org
Aan te passen aan heel veel programeertalen.
Als je Firefox gebruikt wel java toestaan op de scintilla website anders kom je nooit op de downloadpagina, die trouwens weer bij sourceforge zit.