Fout die je krijgt als je bij de 'Finish' scherm bent van het installeeren van apache:
[Thu Jul 27 16:17:40 2006] [error] <OS 2>Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. : No installed service named "Apache2". Note the errors or message above, and press the <ESC> key to exit.
Ik heb AppServ en staat er in het menu gewoon een map in AppServ 'Service Command' waarin staat 'Apache Uninstall Service' en 'Apache Install Service'
Eerst het eerste doen en dan het 2e. Zal wel werken lijkt me.
Ik had een vraagje over poorten open zetten.
M'n vader zegt steeds dat er hackers koomen enz.. dat begrijp ik ook wel.. maar we hebben een netwerk. In dat netwerk hebben we allemaal onze eige IP bijv. 10.0.0.153...
Nu kan je bij de control ding van je router (http://jeip/) poorten open zetten. Dit moet je invullen:
Inside IP Inside Poort
Outside IP Outside Poort
Nu moet je invullen om poort 80/81 open te krijgen:
2e Error bij het installeren van apache op zijn PC:
Installing the Apache2.2 service
The Apache2.2 service is successfully installed.
Testing httpd.conf....
Errors reported here must be correct before the service can be started.
<OS 10048>Elk socketadres <protocol/netwerkadres/poort> kan normaal slechts ÚÚn keer wordgen gebruikt. :Make_sock: Could not bind to address: 0.0.0.0:80 no listening sockets available, shutting down
Unable to open logs
Notes the errors or messages above, and press the <ESC> key to exit.
Ik uninstalleer hem..
Configuratiescerm > Softwere > Apache Uninstalleren > klik op installer en kijke als hij wel egt geuninstaleerd is > Verwijder de laatste paar dingen nog..
Reinstall hem > de errors...
Als we hem nog een keer geinstalleerd hebben doet hij het weer niet..
ik ga naar de installer > Repair en krijg weer de zelfde error...
@Rick. Ik noemde de Apache Install en Uninstall Service. Zoek eens of je deze hebt. Uninstalleren via Software is niet het zelfde en zal je de zelfde errors houden.
Zoek eens naar Apache Install Service en Apache Uninstall Service
Als je niet kan vinden zoek in je apache map naar 'apache_serviceinstall.bat' en 'apache_serviceuninstall.bat'
Dan eerst uninstall en dan install.
Edit:
Denk dat je gelijk hebt.. we uninstalleren hem maar de uninstaller verwijderd hem niet heelemaal. Dat verklaart de error dat hij niet 2x die IP kan gebruiken.