Hallo,

Ik ben een site aan het maken met een liquid layout. Dit is me nu grotendeels gelukt. Alleen als ik naar mijn site ga met firefox, dan heeft de info in de middelste kollom steeds een andere breedte.

http://preview1.awardspace.com/forza-heerenveen.nl.tt/

heeft iemand een idee hoe dit kan.
In IE explorer heeft ie wel gewoon een vaste breedte!
De titel van dit topic hoort eigenlijk te zijn: site doet raar in Internet Explorer. FireFox houdt zich namelijk vele malen beter aan de W3C standaard.
Je kunt dus bij het ontwikkelen van een CSS lay-out het allerbeste in FF beginnen.
Als ik naar je link kijk, dan heeft de middelste kolom bij mij dezelfde breedte. De borders zien er ietsje anders uit, maar dat is alles.
hallo,

Ik heb alle code nog eens doorlopen en laten testen door w3c, maar hij doet het nog steeds niet helemaal goed. De nieuws-pagina en het nieuwsarchief doen het wel goed maar de pagina competitie werkt zo nu en dan niet. (na enkele keren refreshen) en ook bij wedstrijdoverzicht werkt hij niet helemaal perfect.(als je ronde 2 bekijkt). Deze problemen krijg ik weer als ik de site in firefox bekijk. In IE werkt ie wel goed.
Heeft iemand een idee hoe dit kan?

competitie pagina
wedstrijdoverzicht pagina
Zoals Jan ook al zegt, wanneer de site het in IE goed doet, maar in FF (of een andere Mozilla-browser) niet, dan zit er een fout in je code. IE heeft namelijk nogal moeite met padding en margin en heeft daar zijn eigen variant op verzonnen. Het is algemeen bekend dat deze niet goed is, zoek maar eens op 'boxmodel', en dat je daar bv. hacks voor nodig hebt.

Dus ontwikkelen in FF, Opera, Safari en dan later de gekke fratsen van IE gaan implementeren.
@ Remco: bij mij zien je links er in IE en FF hetzelfde uit. Wat gaat er specifiek mis volgens jou?
@Jan: Bij mij is het de ene keer wel goed en de andere keer niet. Ik maak zo wel even 2 screenshots van moment dat ie goed is en een keer dat ie verkeerd is.

EDIT:
hij is nu al wel minder vaker verkeerd maar toch zo nu en dan nog wel hier even 2 screens:
fout
goed
over groote plaatjes gesproken

edit:

Zo te zien pakt hij de width niet lekker.

In het foute voorbeeld lijkt het als of hij geknepen wordt.
EN in het goede voorbeeld lijkt het alsof hij op width 100% staat.

Moet je nooit opslaan als bmp maar opslaan als gif =) En ik heb ook van jan geleerd: Altijd css maken voor FF, dan doetie het meestal ook in IE en anders hoef je maar een paar dingetjes te veranderen. Ik ben ook geen prof css dus ik kan je heleaas niet helpen. Ik ben gewoon helemaal opnieuw begonnen en heb hier en daar niet maar wat geprobeerd maar echt opgezocht wat de beste oplossing was of het op phphulp gevraagd. Ik weet helaas de oplossing van je probleem niet... (daarom zal dit ook wel tot de meest onzinnige berichtjes ever horen :P0
Hallo Ik weet niet welke firefox jij gebruikt maar bij mij doet hij het echter steeds goed. Het enige probleem wat ik in firefox kan ontdekken is dat het uitlijnen van de pagina ronden.php niet helemaal lekker is uitgelijnd in FF
(firefox)

oplossing volgens mij is dat je een table begind en dan zonder <tr> en <td> tags begind te typen.

het is de derde regel na de body tag.

Hallo,

Hier ben ik weer. Ik had eindelijk alles goed en nu ineens nu ik een nieuw nieuwsitem toevoeg aan mijn site begint ie weer raar te doen. Als ik bij de nieuws(home pagina) kijk is de tabel met nieuws veel smaller dan hoort. Als ik daarintegen bij nieuwsarchief kijk, zie ik het nieuws wel zoals het hoort. De scripts zijn bijna hetzelfde, alleen is de sqlquery anders. Bij nieuwsarchief zit geen limit en bij de gewone nieuws pagina wel. Beide pagina`s laten wel iets verschillend zien. Heeft iemand een idee hoe dit kan.
klik

Alvast bedankt Remco

EDIT: Laat maar ik ben er al achter.
Ik had bij de width van de tabel iets verkeerd staan.
@remco in IE ziet het er niet goed uit. In FF dacht ik wel.
Iig zou boven.gif een no-repeat meegeven, want hij repeat om nu horizontaal (x).

Reageren