http://www.555games.nl/

Kies schaken, niveau 1 (niet te moeilijk doen)
In hoeveel zetten krijg je hem schaakmat?

Eerste poging:

Kalle schreef op 28.07.2006 17:38
pat is als je koning geen zetten meer kan doen en niet schaak staat dus... Dan is het gelijkspel.

Aanvulling: Pat is ook als er driemaal dezelfde stelling op het bord komt met dezelfde speler aan zet.
Als je eigenlijk geen domme zetten doet, maakt deze schaakcomputer er vanzelf wel een einde aan. Je hoeft niet eens werkelijk na te denken.. Opening is totaal zonder strategie, een spanne van maximaal 2 zetten vooruit heb ik het idee.
Volgensmij heeft dat spel geen strategie, of toch wel: slaan wat je kunt slaan:P
Arend schreef op 28.07.2006 17:59
Als je eigenlijk geen domme zetten doet, maakt deze schaakcomputer er vanzelf wel een einde aan. Je hoeft niet eens werkelijk na te denken.. Opening is totaal zonder strategie, een spanne van maximaal 2 zetten vooruit heb ik het idee.

Volgens mij werken de meeste schaakcomputers in de opening niet met veel zetten vooruit denken, maar met een grote openingenbibliotheek waarin de bekende zoals Spaans, Italiaans, Siciliaans, enz zitten.

Deze doet inderdaad maar wat.
Zelfde als ik, alleen had ik mijn pion maar 1 stapje laten doen :)
Volgens mij werken de meeste schaakcomputers in de opening niet met veel zetten vooruit denken, maar met een grote openingenbibliotheek waarin de bekende zoals Spaans, Italiaans, Siciliaans, enz zitten.

De openeningen zijn inderdaad zo uitgedoktord dat het nuttiger is om een bibliotheek te gebruiken. Voor 'echte' schakers is de opening ook voornamelijk spul wat ze botweg uit het hoofd leren.
Tdr93 schreef op 28.07.2006 18:01
Volgensmij heeft dat spel geen strategie, of toch wel: slaan wat je kunt slaan:P

en tog is het te moeilik voor mij :-P nu beledig je me :-P

nee ff serieus, mij is het niet gelukt.. maar ik ben dan ook niet zon schaak pro :-P
Rieksie schreef op 28.07.2006 18:42
HOPPA!! 4 sets. yes yes yes

KLIK

Moeilijkheidsgraad stond op -10 toen?
Geen enkele schaakcomputer zet zo zijn opening... eerste 2 zetten zelf gedaan en dan overgeschakeld naar CPU waarschijnlijk!

EDIT:
FF zelf uitgeprobeerd... Computer is inderdaad dom... sorry voor mijn opmerking dus :-$

Reageren