Als je eigenlijk geen domme zetten doet, maakt deze schaakcomputer er vanzelf wel een einde aan. Je hoeft niet eens werkelijk na te denken.. Opening is totaal zonder strategie, een spanne van maximaal 2 zetten vooruit heb ik het idee.
Als je eigenlijk geen domme zetten doet, maakt deze schaakcomputer er vanzelf wel een einde aan. Je hoeft niet eens werkelijk na te denken.. Opening is totaal zonder strategie, een spanne van maximaal 2 zetten vooruit heb ik het idee.
Volgens mij werken de meeste schaakcomputers in de opening niet met veel zetten vooruit denken, maar met een grote openingenbibliotheek waarin de bekende zoals Spaans, Italiaans, Siciliaans, enz zitten.
Volgens mij werken de meeste schaakcomputers in de opening niet met veel zetten vooruit denken, maar met een grote openingenbibliotheek waarin de bekende zoals Spaans, Italiaans, Siciliaans, enz zitten.
De openeningen zijn inderdaad zo uitgedoktord dat het nuttiger is om een bibliotheek te gebruiken. Voor 'echte' schakers is de opening ook voornamelijk spul wat ze botweg uit het hoofd leren.
Moeilijkheidsgraad stond op -10 toen?
Geen enkele schaakcomputer zet zo zijn opening... eerste 2 zetten zelf gedaan en dan overgeschakeld naar CPU waarschijnlijk!
EDIT:
FF zelf uitgeprobeerd... Computer is inderdaad dom... sorry voor mijn opmerking dus :-$