Je bent goed opweg.
Enkele punten:
- Op de home pagina is geen submenu, en er is ook geen ruimte voor gereserveerd. Als ik nu op een andere pagina komt verspringt mijn tekstblok.
- Je website is een blok dat goed zichtbaar is op 800x600 maar op mijn 1440x900 scherm is het een klein blokje in de zee van blauw
- Tussen de regels mag meer ruimte (line-height) en tussen de paragraven/alinea's ook veel meer
- Er is niet overal een duidelijk kop (op welke pagina ik zit). Bij deze weet ik alleen dat het over bureaustoellen gaat omdat ik op de link klikte en als ik de tekst/afbeeldingen heb bekeken.
- Je website is een blok dat goed zichtbaar is op 800x600 maar op mijn 1440x900 scherm is het een klein blokje in de zee van blauw
Dit is het nadeel met templates (Made by Webbits)
Een layout maken doe je het best met tabellen en divs en alles in % niet in px want 800px geeft op een beeldresolutie van 1440x900 nog steeds een klein vierkantje in 'een zee van blauw'
Je linken laten opkleuren als je erover gaat en onderlijnen zodat het duidelijk opvalt dat dit linken zijn... nu lijkt het als gewone tekst... dit zal al een groot verschil uitmaken.
Een layout maken doe je het best met tabellen (...)
Juist niet, tabellen zijn daar helemaal niet voor bedoeld. Deze zijn alleen bedoeld voor het ordenen van data! Gebruik voor de layout van je website CSS, het is zoveel mooier als je dat goed onder de knie hebt.
on-topic: Ook ik vind de oude eerlijk gezegd mooier. Maar om toch wat tips voor je nieuwe site te geven:
1. Bouw je pagina liever niet op met behulp van tabellen, maar doe dit met CSS. Dit is een mooi voorbeeld van een lay-out die heel goed met css te creƫren is. Een interessant linkje met handige voorbeeldjes: http://www.glish.com/css/
2. Verander je lettertype. Met times schrijf je brieven, je maakt er geen website mee. Gebruik bijvoorbeeld een lettertype zoals je nu Menu en Acties hebt...
3. Kijk goed naar kleurcontrasten in je website. Je site is nu heel fel door de witte achtergrond. Daarnaast is het contrast verschil tussen de tekst en de blauwe achtergrond al klein doordat het blauw zo fel is, dit wordt alleen maar versterkt door de witte achtergrond. Verander dus wat aan je kleuren.
4. Zorg dat je site in meerdere browsers (iig IE en FF) werkt. Voorbeeld is dat de content in FF niet gecentreerd is.
5. Zorg ook dat je site W3C valid is, dat is deze niet: klik