hoe kan ik de localserver online krijgen zodat jullie het zien of is dat niet mogenlijk
ik hoor het graag
watvoor server gebruik je??? ik gebruik(te) phptraid, als jij dan apache aan hebt staan kunnen wij via jouw ip adres kijken op je server
Er is hier een freeware stukje software gemaakt door Arjan wat heet VMWare en volgens mij precies is wat je zoekt. Bij mijn weten kan je dit ergens D/L maar goed even aan Arjan vragen.

Wil je dit hebben dan effies het forum doorspitten of Arjan PM'en.

Suc6 !!
Er zijn meerdere oplossingen. vmware is een leuke omdat je dan echt geen kennis nodig hebt. Het is ook de meest veilige oplossingen omdat het volledig virtueel los van je computer draaid. Er kan met je pc dus niks gebeuren... Een nadeel van vmware is dat het meer geheugen/opslagruimte vereist. Zo'n 4GB voor de vmware installatie en zo'n 75mb geheugen. Daar krijg je een hoop veiligheid voor terug.

Een andere oplossing is zelf apache/php/mysql installeren, zoals ik hier uitleg. Echt ingewikkeld is het niet en het is ook gewoon leerzaam.

Vervolgens is het meestal een kwestie van even kijken wat je externe ipadres is (www.whatismyip.com) om vervolgens poort 80 in je router te forwarden en klaar :).
Jonathan Hogervorst schreef op 31.07.2006 10:31
watvoor server gebruik je??? ik gebruik(te) phptraid, als jij dan apache aan hebt staan kunnen wij via jouw ip adres kijken op je server

ik gebruik wampserver
Bedankt allemaal ik probeer er hier wel ff mee uit te komen
Arjan Kapteijn schreef op 31.07.2006 11:13

Vervolgens is het meestal een kwestie van even kijken wat je externe ipadres is (www.whatismyip.com) om vervolgens poort 80 in je router te forwarden en klaar :).

Ik heb dat net even gedaan om te kijken. Als ik dan in mijn browser http:// plus mijn externe IP adres intik, krijg ik de configuratiepagina van mijn router in beeld! Dat lijkt me niet de bedoeling :-) Hoe los je dat op?
Dan ondersteunt jouw router geen netlooping volgens mij, dan moet je even iemand anders laten testen. (Mocht je het vertrouwen, PM je IP even naar me)
Netlooping? Zoiets noemen ze nat loopback. Iets wat weinig goedkope routers overigens ondersteunen. Basicly komt het er op neer dat het extern allemaal prima werkt, maar interne (binnen jou eigen netwerk) snapt je router niet echt wat je wilt.

Je maakt een verbinding naar buiten, die word teruggestuurd en zou door je router moeten worden geforward... maar dat kan hij dus niet ;). Maar voor iemand die buiten jou netwerk staat zou het allemaal prima moeten werken.

Oplossingen zijn relatief simpel. Gebruik het interne adres, een proxy of een hostfile aanpassing. Die laatste is het gemakkelijkste maar daar heb je een (sub)domein voor nodig.
Arjan Kapteijn schreef op 31.07.2006 21:53
Je maakt een verbinding naar buiten, die word teruggestuurd en zou door je router moeten worden geforward... maar dat kan hij dus niet ;). Maar voor iemand die buiten jou netwerk staat zou het allemaal prima moeten werken.

Okee, ik zal eens testen op een PC buiten mijn netwerk binnenkort. Ik wil niet aan topic-hyjacking gaan doen namelijk.
[edit]
typo
[/edit]

Reageren