ik ben opzoek naar een script waarmee andere mensen foto's kunnen uploaden. Alleen het probleem is, dat als de foto dan is geupload dat andere die dan meteen kunnen zien.
Ik wil ervoor zorgen dat ik eerst de foto's kan bekijken en een selectie kan maken, waarna ik de geselecteerde foto's online kan zetten. Is dit mogelijk d.m.v een script waarmee ik de foto's kan aanvinken en dan kan doorsturen naar een map?
Kan je niet gewoon elke dag even kijken en de foto's weghalen als je ze niet wil hebben.
Ik heb gewoon een systeem dat je foto's kan uploaden naar een map en dan heb ik nog een ander systeempje wat die map uitleest.
En dan kijk ik elke dag even of er foto's weg moeten en die verwijder ik dan gewoon.
ik had net bedacht dat ik het een beetje te moeilijk zou maken.
Als ik het script wat ik graag wou opdeel in kleiner stukjes, dan moet ik dus de volgende scripts hebben:
- een upload script, die naar een tijdelijke map upload
- een script waarmee ik de inhoud van die map kan zien (maar andere niet kunnen zien)
- een script waarmee ik foto's van de tijdelijke map naar de definitieve map kan doorsturen.
Is het mogelijk om voor het weergeven van de foto's een pagina met thumbnails weer te geven en dan bij elke foto een vakje dat je kan aanvinken en dat je dan de aangevinkte foto's kan doorsture naar die andere map?
Ik heb geen tijdelijkemap en een definitieve map. http://www.ar-web.nl/fun/foto/ Kijk op mijn website eens.
De mensen kunnen alleen tussen 5 en 7 foto's uploaden. Dus dat maakt het tog nog een beetje veilig.
if($uur < 17 || $uur > 19)
{
echo 'Je mag alleen uploaden van 17 uur tot 19 uur!';
} else {
echo 'Je mag uploaden'; // hier dus je upload script
}
?>
edit: typo
edit2: Was even aan testen en eigenlijk moet je er 18 van maken omdat hij nu alleen checkt op 19.. dus tot 19:59 heb je toegang. of minuten erbij gebruiken:
<?php $minuten = date("i"); ?>
Ik snap het nut ook niet maar ja :P En wanneer iedereen dat weet krijgt je server ineens kei veel bezoekers tussen 5 en 7 en de rest van de dag is het rustig. Server om 6uur overbelast :P
<?php
$toegelaten = array(17, 18);
$huidigeTijd = date("H");
if(!in_array($huidigeTijd, $toegelaten))
{
exit("Je kan op dit moment geen foto's uploaden.
<br>Je kan ze van 17.00-19.00 uploaden.
<br><a href='javascript:history.back(1)'>Vorige</a>");
}
// pagina
?>
En hier onder dan de upload pagina