Hoi ik heb een probleempje..
Uit de database wordt de collectie van leden gehaald en nu wil ik op verschillende plaatsen de games (het is een gamescollectie) per categorie weergeven.
Dit is zoals het normaal is, met alle categorieën weergeven:
<?
{
$select5 = "SELECT * FROM leden_gegevens WHERE gebruikersnaam = '".$_COOKIE['gebruikersnaam']."'";
$query5 = mysql_query($select5)or die(mysql_error());
$list5 = mysql_fetch_object($query5);
$select6 = "SELECT * FROM leden_collectie WHERE gebruiker = '".$list5->id."' ORDER BY naam DESC";
$query6 = mysql_query($select6)or die(mysql_error());
$aantal6 = mysql_num_rows($query6);
?>
Nu wil ik dus maken dat bv. de categorie 'gba' wordt weergeven met zoiets als dit:
<? if($list6->console == "gba")
{
while($list6 = mysql_fetch_object($query6))
{
?>
, maar dat werkt dus niet.. net zoals een paar andere dingen die ik al heb geprobeerd. Ik weet niet hoe ik het WHERE-command kan toepassen sinds de gebruikersnaam daar ook staat als voorwaarde..
ok, dommer wordt het wel, damnit :P
Ik zit met het probleem hoe ik die categorieën kan nummen..
eigenlijk lijk het hele vb niet echt aan te slaan bij mij :/ het lijkt er totaal niet op.. en het schier ook hiet niet op zo, ik vraag om wat uitebreidere hulp =)
<?
$gba = $list5->console == "gba";
$gba1 = mysql_num_rows($gba);
while($list5 = mysql_fetch_object($query5))
{
if($gba1 >= 1)
{
?>
pff ik ben ook zo'n noob in niet-standaard php :/
maar ik moet ook selecten van de gebruikersnaam (zie eerste bericht), anders was het wel makkelijk geweest..
Nou, ik wil dus de games per categorie weergeven: gba, ds en gc.
Als er zich geen games in een categorie bevinden moet dat bericht er staan (nog niks toegevoegd bla)..
de categorieën heten 'console' in de tabel.
bv. console == "gba"
Als ik niet rekening hoefde te houden met de gebruiker die ingelogd is dan zou het makkelijk zijn met WHERE, maar nu moet het dus anders..,
ik probeerde iets als dit
<?
$gba = $list5->console == "gba";
$gba1 = mysql_num_rows($gba);
while($list5 = mysql_fetch_object($query5))
{
if($gba1 >= 1)
{
?> , uitgaand van je voorbeeld, alleen kan ik het niet werkend namaken..
Ik denk dat het probleem is dat ik niet de waarde kan tellen per categorie en van daaruit bv. dit neerzetten: if($gba1 >= 1)