Hmm, zit hij vast op te wachten...
Ookal is het geen default layout van een CMS, het blijft een standaard design. Beetje startpagina achtig, ik vind het altijd erg kaal, en zeker als je het helemaal grijs houd.
Nou, nou, nou.. wat een zuurpruimen hier op phphulp. Ik weet dat het slecht weer is, maar om nou werkelijk de muppets te gaan uithangen.
Ik denk dat het een heel aardige poging is voor een lay-out. De reden voor deze thread zal (neem ik aan) zijn om iets te leren. Het is daarom erg nuttig als je de site zelf, en niet een jpgje neerzet.
Ik denk dat je poging heel aardig is, zoals eerder gezegt ben je misschien wat voorzichtig met kleuren, maar een niet met kleur overgoten site vind persoonlijk vaak prettig werken, zeker voor een site als criminals die je vaker wilt bezoeken.
Niemand kan in eerste instantie heldhaftige dingen ontwerpen, en ik denk dat je poging heel aardig is. Maar om werkelijk dingen te kunnen zeggen (moet je het even kunnen zien)
Een cijfer zou ik niet kunnen geven, waarmee zou je willen dat ik het vergelijk? Waarover zou je een cijfer willen hebben?
?
Onbekende gebruiker
02-08-2006 21:26
Ben de hele dag al met metaal bezig, dat is de zelfde kleur dus ik wil nu wel wat anders zien.
Maar heb het nog even wat beter bekeken. En er vallen mij een aantal dingen op:
Ik zie bovenin het hoofdmenu en aan de linkerkant staat deze nog een keer. Een beetje dubbel op?
Als ik het zo bekijk is het ontworpen op een vaste breedte. Misschien kan je beter het ontwerp laten uitvloeien over het hele scherm. Ik zelf (en vele andere) hebben een breedbeeld scherm en dan word het maar een klein strookje in het midden.
Een andere tip is om meer padding (ruimte tussen tekst en rand van div, cell, ...) te gebruiken. Meer padding = ruimere opzet = makkelijker leesbaar = overzichtelijker.
Verder sluit ik me aan bij Arend dat het zeker een goede poging is.
ik had ook zoon soort van criminal game een keer gemaakt (egt enorm saai.. geen reet aan..)
Ik gebruikte:
Zward als achtergrond
Plaatje van orange als achtergrond voor menu tabellen als jullie begrijpen wat ik bedoel..
Donker grijs gaas als achtergrond van de tabellen zelf..
Nou, nou, nou.. wat een zuurpruimen hier op phphulp. Ik weet dat het slecht weer is, maar om nou werkelijk de muppets te gaan uithangen.
Héhé :D Toeval.. heb juist een aflevering met Stättler en Waldorf uit de kast genomen :P .
OnTopic: Zoals hierboven al vermeld is het concept niet heel nieuw, maar de kans dat je iets nieuws uitvind is zogoed als nul ;) . Persoonlijk heb ik liever wat meer kleuren, maar je bent al zeker op de goede weg :) . Ik had een klein jaar geleden ook de neiging om heel voorzichtig te zijn met kleuren, maar toen ben ik eens op dit handige progje gestoten: Color Schemer Studio . Simpel, handig en vooral :) Een goed idee voor een gekleurde site. (Kan ook gebruikt worden voor 'monotone' sites enzo) . Dit programma kan echt alles ! Een echte aanrader ;)