Hallo,

Ik heb zo'n gekloot met ie, neem dit:
ik heb ene tabel in een div gepleurd, geef ik netjes een breedte op en ie verneukt mn hele lay. Kijk maar eens:

in ie

in ff
Het gaat om het menu. Dit is de broncode van het menu:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/loose.dtd">

<html>

<head>
		<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1" />
		<title>LandArt Projecten bij Events - voor kinderen en volwassenen</title>
		<link href="css.css" type="text/css" rel="stylesheet" />
	</head>

<body>

<div id="menu">
	<table width="180" height="90">
		<tr>
			<td id="menu1" class="knopout" onclick="parent.window.main.location='pags.php?id=voorbeeldproject'" onmouseover="document.getElementById(this.id).className='knopover'" onmouseout="document.getElementById(this.id).className='knopout'" height="30">Voorbeeldproject</td>
		</tr>
		<tr>
			<td id="menu2" class="knopout" onclick="parent.window.main.location='pags.php?id=contact'" onmouseover="document.getElementById(this.id).className='knopover'" onmouseout="document.getElementById(this.id).className='knopout'" height="30">Contact</td>
		</tr>

<tr>
			<td id="menu3" class="knopout" onclick="parent.window.top.location='/'" onmouseover="document.getElementById(this.id).className='knopover'" onmouseout="document.getElementById(this.id).className='knopout'" height="30" height="0">Home</td>
		</tr>
	</table>
</div>
	</body>

</html>

css.css

body{
	background-color: #4E4545;
	font-family: Verdana;
	color: #969696;
	font-size: 10pt;
	font-weight: bold;
	text-align: center;
}
.knopout{
	height: 30px;
	width: 180px;
}
.knopover{
	background-color: #969696;
	color: #4E4545;
	cursor: hand;
	height: 30px;
}
#menu{
	position: absolute;
	top: 50%;
	bottom: 50%;
	margin-top: -45px;
	margin-bottom: -45px;
	height: 90px;
}

Voorbeeld: http://www.landartprojects.com/

Snapt iemand dit???
ik heb al van alles geprobeerd, maar niets wil...

greatzz,
jonathan
[edit]url[/edit]
Als die divs nog wel even kunnen wachten, zou ik het hier ook gewoon met een tabel doen.

Zet je menu dan maar gewoon in een tabel:

<table height="100%" align="left">
		<tr>
			<td valign="middle">
			// hier je menu
			</td>
		</tr>
	</table>
maar mn menu bestaat uit losse tr's en td's
Precies, en die voeg je in op de plek waar '// hier je menu' staat. Gewoon de hele tabel.
kan een tabel in een tabel???
Yep. Dat is juist het jammere ;-)
hoezo jammer
hij komt niet in het midden, maar boven
Omdat tabellen van oorsprong niet bedoeld zijn voor lay-out. Totdat ontwerpers ze daar wél voor gingen gebruiken. Het resultaat kunnen we nog dagelijks bewonderen: tabellen in tabellen in tabellen.

Die tip van die tabel krijg je dus ook alleen omdat je zei dat het vandaag af moest. Voor de toekomst zou ik zeggen: leer absoluut de basics van CSS (zie mijn drie CSS tutorials op deze site) en gebruik geen tabellen meer.
het wil nog niet
niemand???

Reageren