Ik heb van include/menu.php dit gedeelte:

<?php
echo '<a href="' . $row['5'] . '" alt="' . $row['3'] . '" onMouseOver="window.status=\'lissy design\'; return true;" onMouseOut="window.status=\'lissy design\'; return true;">' . $row['6'] . '<br>' . $row['1'] . '</a>';
?>

Dit staat op de index.php:

<div id="sidebar">
				<div class="content_wrapper">
				<h2>Menu</h2>
				<?php
				// hiermee haal je de linken voor het hoofdmenu op
				include("include/menu.php");
				?>
				</div>
			</div>

Nu zou ik dus graag d.m.v. CSS:

# tekst {
font: 10px verdana;
color: #000000;
}

Mijn vraag is hoe zet ik dit op de index.php neer om de bewuste lay-out te krijgen?
Op index.php kun je dit doen in de <head> sectie:

<style type="text/css">
    #tekst {
        color: #000;
    }
</style>

Ik zie alleen nergens een div met id="tekst" in je code?
Dit kan je toch gewoon in de css proppen? En het geen waar die tekst in staat (misschien een div ofzo) die opmaak geven

Btw waarom maak je van die 'tekst' en id? en niet een class? ik neem aan dat je die tekst opmaak op meerdere plekken in je site wilt gebruiken.
@ Jan : Klopt voor wat betreft de div met id="tekst" en dit is dus een wens zoals jordy zegt dat ik de tekst graag vaker wens te gebruiken of beter gezegd alle content moet standaard deze waarde hebben.

@ Jordy zou je uit willen leggen hoe de class te maken en hoe te gebruiken aub?
[in de head]
<style type="text/css">
    .tekst {
    }
</style>

[/in de head]

[in de body]
<div class="tekst">blablabla</div>

[/in de body]

Nu is de tekst in de 'div' met de 'class' 'tekst' is 10px verdana en de kleur zwart (#000)

Zoals je ziet is id veranderd naar class en # veranders naar .

Als je standaart wilt dat alles op je pagina die gegevens heeft zet je het als 'body' neer

[in de head]
<style type="text/css">
    body {
    }
</style>

[/in de head]
Nu zijn alle teksten standaart die eigenschappen

Je kan overgens beter je css opmaak in een externe css pagina zetten
@ jordy : ik ga ermee 'stoeien' en is kijken wat ik het makkelijkst vind :) thanx !!
@lissy, je probleempjes kom ik vandaag niet meer aan toe sowwy :/ tis hier weer stervens druk
@ wes : geeft niet dan is er morgen weer een dag toch... mijn site is nu ook weer niet zooooooooooo belangrijk :) thnx voor het melden!
Je kunt je css ook opslaan in een extern bestand. Dan maak je gewoon een CSS-bestand (*.css) en daar zet je dit in:

body {
    }

en in de head van je HTML zet je dit:

<LINK HREF="stijlblad.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css">

Dan kun je in één keer de opmaak van een heleboel pagina's veranderen.

Suc6 ermee!!
@ Herjan: het is niet zo'n goede strategie om een font aan de body tag te koppelen. Het is wel een goed idee om je CSS extern te houden. Als je het helemaal mooi wilt doen, dan maak je een CSS bestand voor de heeeeel oude browsers en doe je dat met jouw methode, dus met <link href enz.
Voor de moderne browsers gebruik je

<style type="text/css">
        @import 'stijlblad.css';
    </style>

Een betere strategie is om op elke pagina 1 (en niet meer dan 1) div te hebben met als id 'content'

Dan doe je in je CSS dit:

#content h1 {
    blabla
}
#content p {
   blabla
}

Zo wijs je precies de opmaak toe aan die elementen die je bedoelt.
Heel helder Herjan dank je wel voor het meedenken !!

Ook van jou Jan is naar mijn idee erg duidelijk en goed te integreren en ik heb wat veranderd in mijn opzet.
Je kan het zien :)
http://www.lissydesign.info/nieuw/

ik heb voor het menu gedeelte voor de stats een nieuw divje gemaakt zodat dit klein kan en de menu tekst wat groter.
nu wil ik graag maken dat er ook echt een soort van menu tevoren komt zoals jij hebt op jouw site alleen weet ik nog niet goed hoe ik dat doe....

Reageren