In een tabel leden (id, naam, etc.) bestaat een kolom telefoonnummers. Een aantal leden hebben hetzelfde telefoonnummer. Ik zou graag de id's met die dubbele nummers willen selecteren, maar hoe doe ik dat?

SELECT * AS dubbel FROM users WHERE tel = tel ?
Hier moet je Frank voor hebben, ik denk dat hij het wel weet. Even wachten tot hij online is :-)
Hee, en ik dan verdorie??? :-)))

SELECT telefoon, GROUP_CONCAT( naam ) AS namen
FROM leden
GROUP BY telefoon
ORDER BY naam

Succes!
Ohjah vergeten :D
Jan weet dat natuurlijk ook :-) haha

Sorry lol :P
Sorry, Jan. Het werkt nog niet. Ik krijg de naam van de eerste user met de A terug, die bovendien een uniek (niet nogmaals voorkomend) telefoonnummer heeft. Ik zoek naar de namen van alle users die hetzelfde telefoonnummer hebben.
Zet de resultaten eerst eens in een while.
Bedankt! Dit helpt wel om meer namen uit de selctie te krijgen, maar ik krijg alle namen te zien en niet de namen met de dubbele telefoonnummers ...

$sql = "SELECT tel, GROUP_CONCAT( achternaam ) AS dubbel FROM users GROUP BY tel ORDER BY achternaam";

$res = mysql_query($sql);

while ($show = mysql_fetch_array($res))

echo $show['dubbel'];
SELECT telefoon FROM users GROUP BY telefoon HAVING COUNT(tel) > 1;

edit: wacht zo krijg je volgensmij maar 1 ID en niet alle ID's met dubbele nr's...

edit2:
SELECT * FROM uers WHERE telefoon IN (SELECT telefoon FROM users GROUP BY telefoon HAVING COUNT(tel) > 1);

Ik weet niet of MySQL dit pakt...
Helaas, ook niet:
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource
zet er eens or die(mysql_error()) achter mysql_query(). Dan zie je waar 't fout gaat.
Iemand nog een idee? Mijn vraag is dus: hoe haal ik gelijke waarden uit eenzelfde kolom? Het gaat om gelijke telefoonnummers, cijfers dus.

Reageren