De eerste wordt de hoofdcategorie, de tweede de subcategorie en de derde de omschrijving van die subcategorie. Bijvorbeeld Hoofdcat. Eten, subcategorie macaroni en de omschrijving vertelt me wat bijvoorbeeld de ingredienten zijn.
Nu wil ik met behulp van PHP/MySQL alle data dynamisch maken en uitlezen.
Wat ik NIET weet is hoe ik deze informatie netjes gecategoriseerd kan weergeven in php waarbij het 'eten' linkje clickable is... vervolgens het 'macaroni' linkje verschijnt en ook weer clickable is... waardoor er daarnaast weer de omschrijving verschijnt.
Snapt iemand wat ik bedoel en zo ja, heeft iemand een script dat me op weg kan helpen?
groetjes,
Marije
ps. ik heb al wat geprobeerd en mij tabel in de DB ziet er nu als volgt uit:
hmm misschien gaat dit mijn petje wel te boven... je moet dus ook een id hebben van je categorie BINNEN je subcategorie? en moet ik die dan zelf een waarde meegeven?
oei hehe het kan zijn dat ik het onduidelijk uitleg.
Categorieen:
Voedsel
Sport
Onderwijs
Cultuur
etc
etc
Subcategorie : (voedsel geklikt)
Macaroni
Spagettini
Shoarma
Slamix
etc
etc
Omschrijving : (macaroni geklikt)
Dit gerecht maak je klaar met kaas en weet ik veel wat nog meer leuk is om te vermelden over dit gerecht :-)
Dus ik wilde proberen twee keer kunnen klikken... eerst de categorie.. en dan de subcat.
die drie kolommen naast elkaar zodat het er overzichtelijk uitziet. Dat had ik leuk op papier geschetst, en zoals vaker krijg ik mijn idee dan niet goed uitgewerkt. grrr
In ieder geval bedankt alvast voor de reacties e.d.!
Als dit is wat je wilt zal ik even de code documenteren en hier neerzetten. Jou idee van naast elkaar is ook niet echt een probleem, maar dan moet je Jan even lief aankijken en vragen of hij een 3 columns fixed layout met misschien een overflow:auto; wilt maken voor je.