In mijn zoektocht naar Perfect Image Popups (laten we ze hierna PIP noemen) ben ik bezig met een case-study. Als ik hem af heb wil ik er een tutorial van maken, maar voor het zover is zou ik graag van jullie weten of hij crossbrowser werkt.
Stel nou je stuurt de link via een href naar PHP_SELF met een GET erbij. Je gooit dan een afbeelding in de source van je pagina, op een mooie plaats met CSS uitgelijnd. Deze zet je op de onLoad op hidden met Javascript. Ook maak je een window.open() met Javascript op de onLoad.
Wel Javascript: popup met image
Geen Javascript: je image wordt niet verborgen, dus image binnen je pagina
Dit is niet een oplossing maar misschien stuurt het mij of anderen een goede kant op.
Jan, het zou wel eens kunnen dat ik je erg dankbaar ga zijn. Het ziet er fraai uit en werkt prima in Safari, FireFox 1.5.0.6 en Opera 9.0 (allemaal voor de Mac).
Ik had de topic verkeerd gelezen, ik dacht dat je wilde weten hoe je zoiets zou kunnen maken. Ik ga 'm effe testen in Opera, Firefox en Safari, moment.
@ PHPerik: langs die kant heb ik inderdaad ook zitten denken. De manier die ik gekozen heb werkt ongeveer als volgt:
Image gewoon in een link dus als JS uitstaat werkt de link gewoon.
Als JS aanstaat alle links met class="popup" onderbreken met return false in een popupfunctie. De breedte en de hoogte van het grote plaatje gaan via PHP en worden als custom attributen meegegeven in de <a> tag, zodat JS weet hoe groot het popup-window moet zijn, via getAttribute().
Enige nadeel: custom attributen valideren niet, tenzij je je eigen DTD gaat schrijven.
Jan, het zou wel eens kunnen dat ik je erg dankbaar ga zijn. Het ziet er fraai uit en werkt prima in Safari, FireFox 1.5.0.6 en Opera 9.0 (allemaal voor de Mac).
Edit: Wie vormen 'het PIP-team' ? Jij en de kat?
Het PIP team bestaat voorlopig uit mijzelf en de kat. Ik heb ook alvast een secretaresse aangenomen voor de PR:
p.s. Mooi dat het op de Mac ook werkt. Ik merk overigens dat tidy in het popup venster klaagt over een missing doctype, dus die ga ik er straks nog even in verwerken.
Offtopic: Ik zal maar niks zeggen over een stoeipoes... :p
Het spreekt inderdaad voor zich :)
Maar, Jan, mooi script, heel mooi. Ik ga het thuis nog eens testen als ik Javascript uitzet in IE. Maar ik heb hier geen IE, althans wel op m'n PC hier maar ik heb geen zin om in te loggen en dan weer helemaal dit topic te zoeken.