Ik wil 000000 opslaan in een database (voor de achtergrond kleur van een pagina in een flash-filmpjes-album). Dat lukt. Alleen als ik dan UPDATE doe, en dus de kolom 'bgcolor' UPDATE, en 000000 invul, dan staat er 0 in de DB. Hoe kan ik dat verhelpen? Hoop dat het duidelijk is.

Ik weet niet welke code ik moet geven maar hier is die van edit.php:
<?php
include("../connect.php");
if (!isset($_POST['submit'])) {
echo '
<fieldset><legend><b>Bestand editten</b></legend>
<form action="edit.php" method="post">
<tt>&nbsp;</tt><input type="text" class="text" readonly="readonly" name="id" value="' . $_GET['id'] . '">ID<br>
<tt>&nbsp;</tt><input type="text" class="text" name="file" value="' . $_GET['file'] . '" />Bestandsnaam<br>
<tt>&nbsp;</tt><input type="text" class="text" name="naam" value="' . $_GET['naam'] . '" />Titel<br>
<tt>#</tt><input type="text" class="text" maxlength="6" name="bgcolor" value="' . $_GET['bgcolor'] . '" />Achtergrondkleur<br>
<tt>&nbsp;</tt><input type="text" class="text" maxlength="3" name="hoogte" value="' . $_GET['hoogte'] . '" />Hoogte<br>
<tt>&nbsp;</tt><input type="text" class="text" maxlength="3" name="breedte" value="' . $_GET['breedte'] . '" />Breedte<br>
<tt>&nbsp;</tt><input type="submit" class="text" name="submit" value="submit" id="submit">
</form>
</fieldset><br />&nbsp;<br /><a href="index.php">klik hier om terug te gaan</a>
';
} else {

$query = "UPDATE flashmovies SET file='".$_POST['file']."', naam='".$_POST['naam']."', bgcolor=".$_POST['bgcolor'].", hoogte=".$_POST['hoogte'].", breedte=".$_POST['breedte']." WHERE id=".$_POST['id']."";
$sql = mysql_query($query) or die(mysql_error());

echo 'velden ge-update!<br>';
echo '<a href="index.php">klik hier om terug te gaan</a>';

}
?>
Met INT kan je ook de functie 'Zerro Fill', dan worden automatisch nullen aangevulD.

De andere oplossingen zijn veel bter.
Ik heb dus al een VARCHAR, en het werkt nog niet. Ik heb nu geprobeerd met een # ervoor, maar nu wordt mijn link:

edit.php?id=4&file=.swf&naam=titel&bgcolor=#000000&hoogte=400&breedte=550

Als ik dan in de input-velden 'value="'.$_GET['hoogte'].'"' echo, dan krijg ik daarvan een notice:
Notice: Undefined index: hoogte in /home/borisbez/domains/xxx.nl/public_html/flash/admin/edit.php on line 22

Dan zegt hij dus dat de variabele niet geset is. Komt dat door het hekje in bgcolor? Hoe kan ik dat aanpakken?
Oja: Als ik gewoon een normale rij edit, dus met geen # voor de bgocolor, en ik verander de bgcolor in 0a0000 dan zegt hij: Unknown column '0a0000' in 'field list'

Jullie kunnen dit trouwens allemaal zelf testen op:
http://www.xxx.nl/flash/admin/index.php
user: sjakie
pass: blablabla

edit:
Je kunt ook de codes van elk bestand bekijken:
op alfabetische volgorde:
delete.phps
edit.phps
index.phps
login.phps
loguit.phps
reset.phps

[edit]DOMME FOUT VAN MIJ: er zaten geen ''s om de bgcolor waarde heen... Het werkt nu helemaal:-) thx allemaal[/edit]

Reageren