Wie kan me uitleggen hoe een socket server in zijn werk gaat, en hoe je informatie als client kan vragen aan die socket server.
Ik ben een leek op dit gebied. Maar ik wil het met flash (actionscript) gaan proberen op te vangen. Dit moet volgens mij met xml. Is een socket server script in staat om xml door te sturen naar actionscript?
Kunt u me dan uitleggen hoe ik een socket server maak in C++?
Ik weet niet hoe veel werk dit is? Ik moet gewoon xml kunnen versturen naar de client en de client terug.
Ik weet niet wat ik nodig heb voor c++. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Hopelijk kunt u me helpen als het natuurlijk niet te veel tijd/moeite kost.
Dit kan van meerdere hosts connecties ontvangen en behandelen. Hij wacht op data en bij elke volledige enter (\r\n) behandelt hij de data. De huidige behandel style is command params: tot de eerste satie is het commando de rest daarna params.
Oke.. is het veel moeite om uit te leggen hoe het werkt? en wat ik precies moet doen?
Stel, ik stuur een string. In actionscript gaat dat zo (help files):
var myXMLSocket:XMLSocket = new XMLSocket();
var my_xml:XML = new XML();
var myLogin:XMLNode = my_xml.createElement("login");
myLogin.attributes.username = usernameTextField;
myLogin.attributes.password = passwordTextField;
my_xml.appendChild(myLogin);
myXMLSocket.send(my_xml);
@Steven en eigenlijk iedereen: Onze socket server moet gegevens ontvangen van een persoon, en die weer aan alle personen doorsturen. Dus 1 iemand pusht een gegeven naar de socket server, en alle spelers moeten dat gegeven ontvangen. Maar dat moeten dus álle spelers kunnen, ze moeten allemaal gegevens kunnen 'verspreiden' aan 'elkaar'.
Ik hoop dat jullie het snappen?
@niek: de code bevat wat extra dingen om het ook op windows te laten werken, het is origineel linux, ik denk dat ik misschien wat conditional comments vergeten ben omdat ik het nog niet op linux heb uit kunnen testen, maar t zou moeten werken als je startwinsock en stopwinsock sloopt.
Het zou mij erg helpen als je met ethereal (http://www.ethereal.com/) even kijkt wat flash allemaal verstuurt (dump het evt. gewoon naar je webserver ofzo, zolang je maar iets over het netwerk pompt) en dat hier dumpt.