Hallo,
ik ben vrij nieuw in de php wereld . Ik heb gegevens van personen in een database en wil, als ik via een link op hun naam klik hun gegevens tonen. Alleen weet ik niet goed hoe ik daaraan begin. in bijgevoegde link is wat ik bedoel .
http://www.rudern.de/Nationalteam-World-Rowing-Seni.822.0.html . Als je op een naam klikt zie je al hun gegevens . uitlezing is dan
http://www.rudern.de/Nationalteam-World-Rowing-Seni.822.0.html?&no_cache=1&nathid=96
Kan iemand me op weg helpen ? Ik veronderstel dat je dat met een post doet ? alvast bedankt .
In de url geef je het id mee van de persoon.
Daarna haal je met dat id de passende gegevens uit je tabel. En plaatst ze op het scherm.

Voorbeeld
<?php
// Controleren of het id meegegeven is
if((!isset($_GET['id']) || empty($_GET['id']))
{
// Id niet meegegeven, lijst ophalen.
$listQuery = "
SELECT id,naam
FROM tabel;";
$listResult = mysql_query($listQuery) or trigger_error('Er is iets misgegaan: '.mysql_error());
if(mysql_num_rows($listResult) > 0)
{
while($listRow = mysql_fetch_assoc($listResult))
{
echo '<a href="'.basename(__FILE__).'?id='.$listRow['id'].'">'.$listRow['naam'].'</a><br />';
}
}
else
{
echo 'Je hebt nog geen personen opgeslagen.';
}
}
else
{
if(is_numeric($_GET['query']))
{
$pQuery = "
SELECT rest, van,de,info
FROM tabel
WHERE id = ".$_GET['id'].";";
$pResult = mysql_query($pQuery) or trigger_error('Er is iets misgegaan met selecteren: '.mysql_error());
if(mysql_num_rows($pResult) > 0)
{
echo 'Er is geen persoon met dat id';
}
else
{
$pRow = mysql_fetch_assoc($pResult);
echo $pRow['rest'].'<br />';
echo $pRow['van'].'<br />';
echo $pRow['de'].'<br />';
echo $pRow['info'];
}
}
else
{
echo 'Dat is een ongeldig id!';
}
}
?>

Redelijk uitgebreid, dus hier moet je toch wel een eind mee komen.
alvast bedankt, ik bekijk het even, moet ik hier eerst nog een verbinding bij maken met de database ?
Inderdaad en hier een voorbeeld:

<?php
	// Open de database connectie
	$link = mysql_connect ("localhost", "***", "***")