Ik heb een link naar een javascript opbject maar nu wil ik dus een id mee doorgeven aan het javascript object hou doe ik dit? De bedoeling is dus dat ik in de link met php een id meegeef en dat ik in het script zelf kan zetten "beheren.php?verwijderen=id"
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function javascript_confirm_demo() {
// CONFIRM REQUIRES ONE ARGUMENT
var message = "Please confirm that it is OK to proceed";
// CONFIRM IS BOOLEAN. THAT MEANS THAT
// IT RETURNS TRUE IF 'OK' IS CLICKED
// OTHERWISE IT RETURN FALSE
var return_value = confirm(message);
// TEST TO SEE IF TRUE|FALSE RETURNED
if (return_value == true) {
// YOUR 'OK' SCRIPT GOES HERE
window.location = "beheren.php?verwijderen=$row[id]";
} else {alert ("hij is niet verwijdert")
// YOUR 'CANCEL' SCRIPT GOES HERE
}
}
</script>
dat snap ik maar nu wil ik dat die $row[id] door de link wordt meegezonden. Aangezien ik een hele rij met links heb moet elke link een ander id meegeven ander moet ik voor elke link een appart javascript maken.
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function javascript_confirm_demo(id) {
// CONFIRM REQUIRES ONE ARGUMENT
var message = "Please confirm that it is OK to proceed";
// CONFIRM IS BOOLEAN. THAT MEANS THAT
// IT RETURNS TRUE IF 'OK' IS CLICKED
// OTHERWISE IT RETURN FALSE
var return_value = confirm(message);
// TEST TO SEE IF TRUE|FALSE RETURNED
if (return_value == true) {
// YOUR 'OK' SCRIPT GOES HERE
window.location = "beheren.php?verwijderen="+id;
} else {alert ("hij is niet verwijdert")
// YOUR 'CANCEL' SCRIPT GOES HERE
}
}
</script>
Dit leid de browser naar het javascriptje en daarmee vraagt hij of je verder wilt gaan. Waneer je op ja klikt moet hij naar beheren.php gaan en een id meegeven zodat beheren.php weet welke regel hij uit de databse moet verwijderen.
Nu laat dat javascriptje me wel mooi naar een url gaan maar dan wordt het id nog niet mee gegeven. Nu dacht ik als ik in de link naar het javascriptje een javascript variabele kan meegeven met daarin het id. Dan kan ik in het script zelf deze id meegeven aan beheren.php
Ik heb het idee dat, naar aanleiding van je nieuwe uitleg, Jonathan het helemaal heeft begrepen. Ik neem daarbij wel aan dat de <a href..../> in een echo staat.