Hallo,

Ik wil op men windows XP een mailserver installeren. Ik heb nu een apache webserver.
Maar ik weet niet goed welke servers er bestaan en welke goed is.

Kunnen jullie mij helpen.

Grtzz Pieter
Waar kan ik dan de versie voor windows downloaden?
@ SanThe: Dan is mijn mailbox bij mijn provider altijd leeg ;) Snappie, dan kan hij als ik bv op vakantie ga, nooit volgeraken :) en ik heb op mijn server thuis altijd een back-up. (je weet maar nooit)

[edit]@ Pieter: normaal moet er ergens ook een zip-bestandje staan[/edit]
Postfix is pearl, in principe voor Linux/Unix (nooit op windows gezien dus ga ervan uit dat het niet kan)

maar daarbij komt, Linux is er echt voor gemaakt, windows kan hier echt niets mee. Zou zelf zeggen zet een linux bakje neer en ga ermee stoeien, vragen kan je altijd kwijt hier.

Postfix = de standaard
sendmail = de internet explorer van mailservers, werkt wel maar eigenlijk is het kudt
wes schreef op 16.08.2006 15:23
sendmail = de internet explorer van mailservers

Juist.
Kerio Mailserver is wel een goede voor Windows. En als het gratis moet kan je eens kijken naar Mercury. Zorg ervoor dat je niet als een open-relay de wereld in gaat want ik schop je persoonlijk naar China.
Arjan Kapteijn schreef op 16.08.2006 15:50
Zorg ervoor dat je niet als een open-relay de wereld in gaat.

Kun je hier testen.
Ponzi schreef op 16.08.2006 15:19
@ SanThe: Dan is mijn mailbox bij mijn provider altijd leeg ;) Snappie, dan kan hij als ik bv op vakantie ga, nooit volgeraken :) en ik heb op mijn server thuis altijd een back-up. (je weet maar nooit)

Neem toch eens gmail :)
Ik heb gmail, maar vind het niet handig... het werkt ook niet lekker met outlook vind ik...

EN het is nog steeds in BETA, als Google morgen zegt,
: nee het wordt niks, dan is het gedaan. Bij mijn provider is die kans stukken kleiner ;) !
Ponzi schreef op 16.08.2006 16:11
EN het is nog steeds in BETA, als Google morgen zegt,
: nee het wordt niks, dan is het gedaan. Bij mijn provider is die kans stukken kleiner ;) !

De kans dat jou provider failliet gaat is groter dan dat Google de stop uit GMail trekt.
En ik heb geen problemen met de combinatie Outlook en Gmail.
Gmail rules imo. Lekker chatten zonder rommel met Googletalk. KOrtom alles wat nodig is en nix overbodigs. Dat kun je van Messenger niet zeggen

Reageren